پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
در گفتگوی پیش رو با مهندس حسن مختاری پر دیدگاه های وی را در مورد اینکه در کوتاه مدت چه پروژه هایی را می توان برای درآمدآفرینی برای شهر اورمیه تعریف واجرا کرد که باز خورد ان درمیزان رضایت مندی افکار عمومی وایجاد اشتغال جوانان مشهود باشد به انضمام اینکه رونق دهی به بازار مسکن با هدف ایجاد درامد پایدار از سوی شهرداری اورمیه با چه روشهایی امکانپذیر است جویا شده ایم.
شعار سال: مهندس حسن مختاری پر اظهار کرد: اجرای برنامه های کوتاه مدت شهری هر چند بصورت مقطعی و زودگذر هم چهره مدیران شهری را در نظر مردم خوب جلوه میدهد وهم اشتغال زودگذرو غیر پایدارایجاد مینماید، اما اگر در راستای تکمیل سیاستها و برنامه های بلند مدت شهر قرار گیرد می تواند نقش تسهیل گر درروند اجرای برنامه های توسعه شهری ایفا نماید.

وی افزود: امروز نیاز جوانان به اشتغال پایدار از اساسی ترین نیازهاست، بخش مهمی از اشتغال در بازارهای اقتصادی از قبیل (صنعت، تجارت و مسکن و ساخت و ساز) و در دستگاههای اجرایی دولتی و بخش دیگر در بازارهای بخش خدمات دولتی و خصوصی تعریف شده است.

به گفته وی در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، اکثر شاغلان در بخش های خدمات جذب می شوند، که این بخش غیر تولیدی در کشور به شکل فزاینده ای رشد پیدا کرده است و در عین حال ظرفیت های بالقوه ای را در ایجاد بازار کار جدید بر اساس نیازهای بروز شده مردم بوجود آورده است و از طرف دیگر در بازار مسکن اگر رونق ساخت و ساز بوجود آید می تواند به اندازه کافی اشتغال دائم در همه بخشهای تولیدی ساختمان ایجاد نموده و سبب رونق کسب و کار و فعالیت شود.

مختاری تصریح کرد: واقعیت این است که شهرداری مسئول حل همه مشکلات شهری از قبیل اشتغال و بیکاری و غیره نبوده و باید همه دستگاههای اجرایی در راستای حل مشکلات با شهرداری همکاری کنند در واقع این وظیفه اصلی دولتهاست.

وی افزود: تا کنون برنامه ریزیها و تخصیص اعتبارات استانی در راستای تشخیص نیازها و تامین حداکثری اشتغال جوانان نبوده است.

مختاری پر گفت: بازار مسکن بازار بسیار گسترده ای است و همه بخشهای جامعه را درگیر فعالیت خود مینماید بنابراین شهرداری از این مزیت باید حداکثر استفاده را بکند و برای پروژه های بزرگ مقیاس تجاری و خدماتی باید با تحریک و ایجاد رغبت در سرمایه گذاران بخش خصوصی با "تغییر در روشهای تامین سرمایه و زمین" از یک طرف و"جذب مشارکت و سرمایه گذاری بانکها" از طرف دیگر در ایجاد رونق در ساخت و ساز کمک نماید.

وی اظهار کرد: در خصوص عموم مردم و مشارکت آنها در بازارساختمان و مسکن و علی الخصوص در مناطق مرکزی و بافت فرسوده شهر ، تسهیلات کم بهره از بانک ها و تسهیل گری از سوی شهرداری با شرایط خاص تعریف شده برای طرحها ضروری است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیتر اول، تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 ، کد مطلب: 1148 ، www.titraval.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
ایشان مختاری فر هستند یا مختاری پر؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین