پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
نویسنده فلسطینی با تاکید بر اینکه دوستی برخی رژیم‌های عربی با دشمن صهیونیستی موجب به فراموشی سپرده شدن مناسبت‌های فلسطینی در جهان اسلام شده است، گفت: نیت‌ شوم رژیم صهیونیستی و هواداران آن برای نابودی فلسطین محقق نمی‌شود.

شعار سال: «ایهاب توفیق»، نویسنده فلسطینی در غزه در خصوص دلایل بی‌توجهی کشورهای عربی به مناسبت‌های فلسطینی و از جمله بزرگداشت «روز زمین» اظهار داشت: علت‌های زیادی وجود دارد که بزرگ‌ترین آن متحد نبودن کشورهای عربی در برابر دشمن صهیونیستی است.

وی افزود: امروز رژیم‌های حاکم بر شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس ضمن رفع خصومت خود با اسرائیل دشمنانی خیالی برای امت عربی خلق کرده و با این کار خود موجب منحرف کردن نگاه‌ها از قضیه فلسطین شده‌اند.

توفیق تاکید کرد: بحران‌های منطقه به کارگردانی رژیم صهیونیستی و مزدوران عرب و در راس آن عربستان در راستای تحکیم موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه، تجزیه ملت‌ها و کشورهای عربی و در نهایت نابودی قضیه فلسطین است.

نویسنده فلسطینی گفت: با همه این وجود، در سایه پایداری جبهه مقاومت همه مقاصد سوء علیه منطقه ناکام خواهد ماند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با همه دوستان و هواداران خود در منطقه و جهان نخواهند توانست تاریخ و جغرافیای منطقه را به نفع خود تغییر بدهند .

توفیق گفت: هر چقدر که برخی برای منحرف کردن قطب نمای جهان اسلام از سمت قضیه فلسطین به سوی مناقشات منطقه تلاش کنند، دشمن صهیونیستی تا آینده‌ای نه چندان دور که از نقشه جهان محو می‌شود، طرد شده خواهد ماند.

روز زمین همه ساله در 30 مارس برای بزرگداشت شهادت تظاهرات‌کنندگان عرب به دست ماموران پلیس رژیم صهیونیستی و ارتش در جریان تظاهرات گسترده سال 1976 علیه طرح‌های این رژیم برای تصرف سرزمین‌های اعراب برگزار می‌شود.

چهل سال پیش در سی ام مارس سال 1976، فلسطینی های ساکنِ اراضی اشغالی 1948 در اعتراض به مصادره زمین‌هایشان توسط صهیونیست‌ها که با هدف یهودی سازی منطقه جلیله در شمال فلسطین اشغالی انجام شد ، اعتصاب و اعتراض کردند . پاسخ صهیونیست‌ها به این اعتراض بسیار خشونت‌آمیز بود.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی تانک و زره پوش به روستاهای فلسطینی حمله کردند و دهها تن از مردم بی دفاع فلسطین را به شهادت رساندند. 6 شهید و 100 زخمی حاصل یورش نظامیان صهیونیست به مردم فلسطین بود. از آن روز به بعد ، سی ام مارس هرسال با عنوان «روز زمین» و به یاد شهدای آن روز ، در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گرامی داشته می‌شود و مردم فلسطین در داخل و خارج فلسطین اشغالی ، با برگزاری تظاهرات ، انزجار خود را از جنایات اسرائیل و سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم ، به نمایش می‌گذارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 فروردین 1395، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین