پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی تونس با محکوم کردن اقدام خصمانه آل سعود و متحدانش علیه حزب‌الله تأکید کردند تروریستی خواندن حزب‌الله خدمت به محور آمریکایی صهیونیستی است.

شعار سال: جامعه تونس در حالتی از خشم و انزجار از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و وزیران کشور اتحادیه عرب در توصیف حزب‌الله به عنوان یک گروه تروریستی به سر می‌برد، حتی بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌ها خواستار تظاهرات مردمی ضد این تصمیم خصمانه‌ شده‌اند که همه را در شوک فرو برده است.

البته ملت‌های عرب چه در شرق و چه در غرب جهان عرب به تصمیمات خفت‌بار و شرم‌آور اتحادیه عرب و نهادهای وابسته به آن که بیشتر آن در خدمت منافع آمریکایی صهیونیستی است، عادت کرده‌اند، ولی هیچ یک از آنها گمان نمی‌کردند که زمانی برسد که این اتحادیه و نهادهای عربی، جنبش‌های رهایی بخش مدافع از سرزمین و نوامیس عرب را با گروه‌های تروریستی که به فساد و تباهی در سرزمین‌های عربی دست می‌زنند، در یک راستا و برابر قرار دهند، جنبش‌های مقاومتی که فقط علیه رژیم صهیونیستی غاصب اقدام کرده‌اند.

در این چارچوب"ماجد البرهومی" فعال حقوقی و سیاستمدار تونسیدر گفت‌وگو با العهد گفت نظام رسمی عربی، نظام از هم فروپاشیده و از نظر تاریخی پایان یافته و عمر فرضی آن به پایان رسیده است و اتحادیه عرب و نهادهایش باید به زباله‌دان تاریخ بروند.

وی تصریح کرد: توصیف حزب الله به‌عنوان تروریستی از سوی شورای وزیران کشورهای عربی بیانگر نظر و خواسته آزادگان تونس همانند دیگر آزادگان کشورهای عربی مختلف نیست که از جنبش‌های مقاومت و در راس آن حزب الله لبنان حمایت می‌کنند.

وی افزود: ما و حزب الله و نظام سوریه و تمام محور بازدارندگی همگی در یک سنگر هستیم و هدف ما یکی است و آن مبارزه با کسانی است که بر طرح‌های ویرانگر در منطقه حساب بازکرده‌اند که در رأس آنها رژیم‌های عربی و گروه‌هایی هستند که تفکرات اخوانی و داعشی دارند و به فساد در سرزمین عربی می‌پردازند و حتی یک گلوله به سمت دشمنی حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده‌اند.

هشام الحاجی از فعالان رسانه و سیاستمدار و نماینده سابق پارلمان تونس هم تأکید کرد: حزب الله یک جنبش مقاوم است که هدفش آزادسازی سرزمین اشغال شده و مقاومت در برابر طرح‌های توطئه علیه منطقه است، در نتیجه موضع وزیران کشور عرب در توصیف حزب ‌الله به‌عنوان یک گروه تروریستی تنها لکه ننگی بر جبین رژیم‌های عربی است که تاریخشان مملو از دسیسه‌چینی و توطئه است.

الحاجی افزود: این تصمیم تونسی‌ها را ملزم نمی‌کند، چرا که ملت تونس، ملتی است که به مقاومت ضد استعمارگران و متجاوزان و اشغالگران و حمایت از جنبش‌های رهایی‌بخشی در طول تاریخ شناخته شده است، این تصمیم،‌ هدیه مجانی به صهیونیسم جهانی از سوی رژیم‌هایی است که عملکرد آنها جز ذلت و خواری چیز دیگری نبوده است.

بادیس الکوباکجی از رهبران جریان الدستوری التونسیتاکید کرد: اعراب با این تصمیم ذلت‌بار، به سمت مرگ خود حرکت کردند، چرا که هدف قرار دادن جنبش‌های رهایی‌بخشی و آزادیبخش تسلیم در برابر ذلت و سازش و همان چیزی است که رژیم‌های عربی می‌خواهند و آنها را به پایان فاجعه‌بارشان خواهد رساند.

وی افزود: تجارب ثابت کرده است که محور آمریکایی - صهیونیستی هرگز دوستان دائمی برای خود به رسمیت نمی‌شناسند، هر چند خدمات زیادی به آنها کرده باشند و به زودی روزی خواهد آمد که این محور به خدمت این مزدوران خود پایان داده و پایان فاجعه‌بارشان رقم خواهد خورد، در حالی که انسان با مقاومت یا پیروز می‌شود یا شرافتمندانه می‌میرد، اما غیر از مقاومت ذلت و خفت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 اسفند 1394، کد مطلب: 1018408 : www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین