پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
با آنکه رژیم صهیونیستی تاکنون به‌کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین جنگی را برای ترور فلسطینیان تکذیب می‌کرد اما برای نخستین بار سندی رسمی و غیرسرّی منتشر شد که این امر را تصریح می‌کند

شعارسال: روز چهارشنبه برای نخستین بار سندی غیرمحرمانه منتشر شد که در آن تصریح شده است رژیم صهیونیستی از برنامه «زیک» که همان سامانه هواپیماهای بدون سرنشین است برای عملیات ترور استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی از طریق یک پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی در گزارشی جزئیات حملات سال 2014 به نوار غزه را تشریح کرده است. در این گزارش که با عنوان «شناخت آزادانه سال 2014» منتشر شده است مهمترین عملیات‌هایی که در جریان جنگ 51روزه انجام شده ذکر شده‌اند. در این گزارش آمده است که 5226 هدف مورد اصابت قرار گرفته‌اند و 32 تونل در حملات مورد تهاجم قرار گرفته‌اند که 14 تونل از این تعداد داخل سرزمین‌های اشغالی بوده‌اند.

در این گزارش به مجموعه‌ای از عملیات‌ها اشاره شده که هواپیماهای اسرائیلی آن را انجام داده‌اند، به‌طور خاص عملیاتی که روز 2014.8.7 توسط یک هواپیمای بدون سرنشین به‌نام «جکی» انجام و یک گروه 4نفره از مبارزان فلسطینی را در کنار ساحل «زکیم» هدف قرار داده است. این سند اشاره می‌کند که «جکی» عملیات دیگری را انجام داده که طی آن یک گروه 13نفره از مبارزان فلسطینی را که از طریق تونل قصد حمله به نیروهای اسرائیلی را داشته‌اند هدف قرار داده است.

تاکنون معمول نبوده که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات مأموریت‌های آفندی را که هواپیمای بدون سرنشین انجام داده‌اند فاش کند. اطلاعات اخیر بر اثر نفوذ در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلستان منتشر شده‌اند.

در جریان تجاوز 51روزه نفوذ غواصان گردان‌های قسام به ساحل زکیم و حمله به پایگاه زکیم ارتش اسرائیل که فیلم آن نیز توسط گردان‌های قسام منتشر شد در داخل سرزمین‌های اشغالی جوی از رعب و وحشت به وجود آمد، از آن زمان تا کنون ارتش رژیم صهیونیستی درتلاش است این عملیات را کمرنگ سازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19فروردین1395، کدخبر: 1041892: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین