پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
همزمان با وقوع تحرکات تازه افراط‌گراها در مرزهای جنوبی آسیای مرکزی، اجلاس منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای شب گذشته با حضور اعضا برگزار شد.

شعار سال:در تاشکند، همزمان با تحرکات تازه افراطگرایان در مرزهای جنوبی آسیای مرکزی و احتمال سرایت آن به داخل منطقه، اجلاسی امنیتی با حضور اعضا دائمی سازمان همکاری شانگهای برگزار شد.

در این اجلاس، نتایج اجرایی برنامه‌های همکاری‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و جدایی‌خواهی در فاصله سال‌های 2013 و 2015 میلادی و روند اجرایی تصمیمات شورای ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای بمنظور اتخاذ تصمیمی بهتر در شرایط حاضر بررسی شد.

در این اجلاس، طرح سخنرانی شورای ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای برای روسای جمهور کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد فعالیت ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای در سال 2016 میلادی به تصویب رسید.

نمایندگان حاضر در این اجلاس، در چارچوب تحکیم همکاری‌ها برای مقابله با تهدیدات ناشی از سازمان‌های بین‌المللی تروریستی توافق کردند در اقدامی مشترک و هماهنگ از سفر شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به کشورهای دارای شرایط بحرانی ممانعت کنند.

ممانعت از شکل‌گیری شبکه‌های مبلّغ تروریسم، جدایی‌خواهی و افراط‌گرایی، از جمله مصوبه‌های این اجلاس بود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) هندوستان و پاکستان نیز عضو سازمان همکاری شانگهای شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج نیز از تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 (10 ژوئیه سال 2015 میلادی) به صف ترکیه و سریلانکا پیوستند و شریک گفت‌وگو با این سازمان شدند.

مقر اصلی ساختار منطقه‌ای ضدتروریستی سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند واقع است.

از تاریخ 11 ژوئیه سال 2015 میلادی (20 تیر ماه سال 1394) ریاست سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان منتقل شد.

قرار است، نشست سران سازمان همکاری شانگهای در روزهای 23 و 24 ژوئن سال 2016 میلادی (3 و 4 تیر ماه سال 1395) در شهر تاشکند برگزار شود.

مسائل امنیتی و پیشگیری از نفوذ جریانات افراطی حاضر در مناطق بحرانی جهان از جمله مهمترین دغدغه‌های کشورهای عضو این سازمان اعلام شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 21 فروردین 1395، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین