پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
وزرای خارجه سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه در باکو نشست سه‌‌جانبه‌ای برگزار کردند.
شعار سال: محمد جواد ظریف، الدار ممدیاراف و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه پس از صبحانه کاری، نشست سه‌جانبه‌ای را در باکو برگزار کردند. در این اجلاس در خصوص زمینه‌های مختلف گسترش روابط و همکاری‌های دو و سه‌جانبه و مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام سه کشور گفتگو و رایزنی شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست با ابراز خشنودی از اعلام آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد مناقشه دو کشور از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

ظریف بر اهمیت گسترش همکاری‌های سه کشور در حوزه راه آهن، حمل و نقل و ارتباطات، همکاری‌های مرزی، مبارزه با تروریسم، همکاری در زمینه‌های فرهنگی و گفتگوی ادیان و همکاری‌های بانکی تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس آتی سه جانبه وزرای راه سه کشور، ابراز امیدواری کرد همکاری‌ای سه جانبه در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

المار محمد‌اف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آذربایجان و روسیه نیز ضمن اعلام مواضع خود در خصوص مناقشه آذربایجان و ارمنستان و آتش بس اعلام شده میان دو کشور، مقابله با تروریسم، کریدور ارتباطی شمال جنوب، توریسم و حمل و نقل را برخی حوزه های مهم همکاری سه کشور دانسته و برای گسترش روابط سه کشور در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کردند. در پایان این نشست بیانیه اجلاس مورد توافق قرار گرفته و نهائی شد.


پیش از این نشست سه‌جانبه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به دیدار الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان رفت.

در این دیدار، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به برگزاری اولین اجلاس مسترک ایران، آذربایجان و روسیه در باکو گفت این اجلاس فصل نوینی در روابط سه کشور ایجاد می‌کند.

علی‌اف با اشاره به سفر چندی پیش خود به تهران و دیدارش با تعدادی از مقامات کشورمان گفت: در دیدار با آقای روحانی در مورد مسائل مختلف دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگوهای خوبی داشتیم.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی این دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور اظهار کرد: سفر جنابعالی به تهران باعث افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص ترانزیت کالا و مبارزه با تروریسم می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد نشست سه جانبه امروز باعث افزایش همکاری‌های سه کشور در زمینه‌های مختلف و مورد تفاهم شود.

صبح امروز نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، المار ممدیاراف وزیر خارجه آذربایجان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در صبحانه‌ای کاری در باکو بر سر یک میز به گفتگو نشستند.

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته (چهارشنبه) برای شرکت در این نشست وارد باکو پایتخت آذربایجان شد.

ظریف در بدو ورود به پایتخت آذربایجان گفته بود: پیرو صحبتی که جناب آقای الهام علی اف در تهران با ریاست محترم جمهوری کشورمان داشتند، قرار شد که یک اجلاس 3 جانبه بین ایران،‌ آذربایجان و روسیه برای بررسی جوانب همکاری‌های بین طرفین به خصوص در حوزه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.

وی گفت که درباره روش‌های همکاری گفتگو خواهیم کرد و این دلیل اصلی سفر به باکو است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاريخ انتشار: 19 فروردین 1395، کد خبر:  1042134 www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین