پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۷۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
در حالی که دولت آمریکا تلاش می‌کند نشست ترامپ و کیم را موفق جلوه دهد، مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور نگران فروش فناوری موشک‌های بالستیک قاره پیما از سوی پیونگ یانگ به تهران هستند.
شعارسال: هری کازیانیس، دبیر مطالعات دفاعی در «مرکز منافع ملی»، در یادداشتی که برای پایگاه خبری «هیل» نوشته، مدعی شده است که دو تن از مقامات اطلاعاتی آمریکا به او گفته اند همزمان با کاهش تهدید فوری کره شمالی برای امریکا، نگرانی جدیدی ایجاد شده است که بر اساس آن پیونگ یانگ می‌تواند از آرامش ایجاد شده استفاده کرده و دانش ساخت پیچیده‌ترین سامانه‌های تسلیحاتی را به تهران بفروشد.

یکی از این دو مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما این را یک واقعیت می‌دانیم که کره شمالی تقریبا هرگونه سخت افزار نظامی را اگر قیمت مناسبی داشته باشد خواهد فروخت- و ایران هم بار‌ها و بار‌ها این هزینه را پرداخت کرده است. در گذشته، شواهد گسترده ای، حتی به شکل عمومی، وجود داشت که ثابت می‌کرد کره شمالی سلاح‌های متعارف، تمام انواع فناوری‌های موشکی، و حتی فناوری و مهارت هسته‌ای را خواهد فروخت، به شرطی که کسی پولش را بدهد».

او اظهار داشت اکنون بسیاری نگرانند که ممکن است که پیونگ یانگ همین حالا هم این اطلاعات را فروخته باشد و اضافه کرد: «به این فکر کنید که امروزه چه مقدار اطلاعات را می‌تواند تنها روی یک فلش ذخیره کنید. تمام چیزی که لازم است این است که یک مامور کره شمالی، یک فلش ۲۵۶ گیگابایتی را که پر از دستورالعمل ها، مشخصات طراحی و فناوری پیشرفته زره بندی کلاهک‌ها است به یک مامور ایرانی بفروشد تا تفاوت چشمگیری ایجاد شود. همین مقدار اطلاعات درباره فناوری موشک‌های قاره پیما می‌تواند به تنهایی بازی را برای تهران تغییر دهد- و ما آن را متوجه نخواهیم شد تا زمانی که طراحی جدید را در آزمایش‌های موشکی آن‌ها ببینیم».

مقام اطلاعاتی دیگر آمریکا به سردبیر پایگاه تحلیلی «نشنال اینترست» گفته است که ایالات متحده باید برای این مسئله که ممکن است کره شمالی پیش از این اطلاعات موشک‌های قاره پیما را به ایران فروخته باشد، آماده شود و اضافه می‌کند که در صورت فروپاشی کامل توافق هسته‌ای یا حتی در صورت پایبندی طرف‌های دیگر به این توافق، دستیابی ایران به فناوری پیشرفته موشکی می‌تواند یک تحول راهبردی هوشمندانه باشد که بر اساس برجام هم ممنوع نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 30خرداد 1397 ، کدخبر: 441545،www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
این که می گفتن کره ای ها، همه اطلاعات مبادله شده با ایران را به طرف آمریکایی داده اند، راست است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
بهشون بگین که نگران نباشن! با زمین خوردن کره شمالی عرصه خیلی به ایران هم تنگ میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ایران خودش هم داره موشک های پیشرفته تری میسازه و اصلا نیازی به کره شمالی نداره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین