پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱
فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد آمریکا دیگر مانند گذشته غیر قابل دسترس نبوده و سلاح های روسی و چینی به راحتی می توانند به اراضی آمریکا برسند و از این جهت ایالات متحده باید به دنبال تغییر ریشه ای استراتژی دفاعی خود باشد.

شعارسال: روزنامه Military Times به نقل از ژنرال ترنس اوشنسی فرمانده نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در صورت آغاز جنگ نمی توانیم از سلاح های روسی و چینی در امان بمانیم.

وی گفت: وضعیت امنیتی تغییر کرده است، ما هنوز بر اعتقادات پیشین خود تاکید داریم مبنی بر اینکه توسط دو اقیانوس و متحدین شمالی و جنوبی خود احاطه شده و غیر قابل دسترس هستیم اما همه چیز تغییر کرده و دشمنانی داریم که می توانند خود را به اراضی ما برسانند.

این فرمانده ارشد آمریکایی ضمن آنکه مقامات کشور خود را به تغییر استراتژی دفاعی فراخواند بر ضرورت بازنگری ریشه ای در دفاع از آمریکا تاکید کرد.

وی افزود: پنتاگون هم اکنون به دنبال یافتن راه هایی برای جلوگیری از ناتوانی خود در برابر سلاح های پیشرفته است به طوری که تلاش می کند قابلیت حمل رادارهای پیشرفته را به جنگنده های اف 16 اضافه نماید تا آنها بتوانند موشک های هدایت شونده را منهدم کنند و همچنین به دنبال یافتن راه هایی برای بهبود قدرت های دفاعی خود است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه گذشته میلادی در پیام سالانه خود به کمیته فدرال روسیه از پیشرفته ترین سلاح های استراتژیکی خبر داد که کشورش به آنها دست یافته است.

رئیس جمهور روسیه گفت: توان هسته ای عملیاتی روسیه به 80 موشک بالستیک قاره پیما و 102 موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیر دریایی و 3 زیر دریایی استراتژیک جدید افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا چندین بار از نگرانی های واشنگتن در خصوص عدم توانایی لازم برای مقابله با موشک های ما فوق صوت خبر داده است که در آخرین مورد ژنرال جان هایتن فرمانده مسائل استراتژیک آمریکا در جریان جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا به این مساله اشاره کرد.

به طور مثال روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرد اطلاعات موجود تاکید دارد موشک ها پاتریوت عربستان در سال 2017 نتوانسته موشک «سکود» متعلق به نیمه قرن 20 را منهدم نماید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار: 8 شهریور 1397 ، کدخبر: 967252، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا باید شکر گفت خدایی رو که همیشه یاور مظلومین جهانه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین