پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
وزير کشور با بيان اينکه متأسفانه ما در استقلال اقتصادي نتوانستيم در تراز انقلاب حرکت کنيم، گفت: همه کساني که خواستند در مسائل سياسي وارد شوند، در حوزه‌هاي اقتصادي گفتند که استقلال، اصلي‌ترين پايه اقتصاد است.

شعار سال: عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير کشور، در همايش روز ملي اصناف گفت: ما هيچ‌وقت چهره امام را بدون حمايت معتمدان بازار نمي‌توانيم تصور کنيم و هيچ‌وقت راهپيمايي انقلاب اسلامي را بدون حضور اصناف نمي‌توانيم تصور کنيم. وي افزود: صحبت‌هايي که اکنون صورت مي‌گيرد، يکي واقعيت صحنه است و ديگري واقعيت جنگ رواني. واقعيت صحنه در اين سه ماه اين است که ما نه در فروش نفت، نه در ميزان آن و نه در قيمت و نه حوزه صادرات نه‌تنها کمبود نداشته‌ايم، بلکه در همه حوزه‌ها افزايش هم داشته‌ايم، اما چه مي‌شود که وقتي شروع مي‌کنند به رجزخواني و عمليات رواني، ما در داخل دچار نوسان قيمت‌ها، گراني و نگراني در بين مردم مي‌شويم. وزير کشور با بيان اينکه من نمي‌گويم همه اين موضوع‌ها به بازار برمي‌گردد، اظهار كرد: بخشي از اين مسائل به مصرف‌کننده‌ها هم مرتبط است، زيرا وقتي مصرف‌کننده احساس نگراني مي‌کند، با حجم انبوه نقدينگي و مراجعه بيش از حد به بازار مشکلاتي را ايجاد مي‌کند. از آن‌طرف هم دولت مسئوليت دارد تا در چنين شرايطي با تنظيم بازار و مقررکردن دستورالعمل‌ها هدايت بازار و تعادل آن را بيش از پيش انجام دهد. وي گفت: همه ما بايد سهم خودمان را در اين شرايط بسنجيم و هرکس متناسب با سهمش ايفاي نقش کند. وزير کشور اظهار كرد: آنچه ما توقع داريم، اين است که همراهي و همدلي اصناف با انقلاب و مردم و مقابله با دشمن قطعي و ضروري است. رحماني‌فضلي گفت: آنچه در بيرون تحليل مي‌شود، چون تحليل درستي ارائه نمي‌شود، اين است که افکار عمومي فلش گراني‌ها و نوسانات و تنش در قيمت‌ها را به سمت بازار مي‌گيرند و مي‌گويند بازاريان انبارها را بسته‌اند و جنس‌ها را گران مي‌کنند يا آن را عرضه نمي‌کنند. وي گفت: البته من در جهت تکذيب و تأييد آن برنمي‌آيم، ولي حتما يک عده درست فکر نمي‌کنند و حتما تحليل درستي نيست، اما اين فضا ايجاد شده است. وي اظهار كرد: وقتي يک نفر به چند مغازه مختلف مراجعه و در هر مغازه يک کالا را با چند قيمت مختلف مشاهده مي‌کند، حق دارد چنين چيزي بگويد. رحماني‌فضلي با اشاره به اينکه حدود 700 هزار واحد صنفي غيرمجاز در کشور وجود دارد، گفت: بايد اين موارد را ساماندهي کرد و از امروز نگذاريم واحد صنفي غيرمجازي ايجاد شود و در کنار آن در يک بازه زماني يک يا دوساله واحدهاي صنفي غيرمجاز را سامان دهيم. وزير کشور با اشاره به حضور تعداد زيادي دست‌فروش در خيابان‌هاي تهران، اظهار كرد: بايد به حال اينها فکري شود، چراکه اينها چهره شهر را به‌لحاظ زيبايي به‌هم زده‌اند و من چندين‌بار با مشاهده دست‌فروشان در خيابان‌هاي تهران و خيابان وليعصر با استاندار و شهردار تماس گرفته و خواسته‌ام در اين رابطه فکري شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 3 تیر 97، شماره: 3177


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین