پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نسبت به وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان در تابستان هشدار داد.

شعار سالمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نسبت به وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان در تابستان هشدار داد.

موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه هالی ملی گفت:با توجه به بارندگی های نسبتا" خوب سال جاری ؛ خوشبختانه مراتع عرصه های ملی از پوشش گیاهی خوبی برخوردار بوده و همین امر موجب نگرانی مسئولین منابع طبیعی در ایام تابستان است، چراکه با روند افزایشی گرمای هوا و تردد افراد در عرصه های مرتعی و جنگلی ضریب احتمالی حریق در عرصه ها نیز به دلایل مختلف افزایش میابد.

وی افزود: به همین منظور با تمهیدات اندیشه شده امیدواریم با برگزاری جلسات و هماهنگی لازم با دستگاههای مرتبط و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اهالی بخصوص عرصه نشینان ، اتش سوزی های احتمالی را به حداقل رسانده و یا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن اقدام به اطفاء حریق و پیشگیری آن کنند.

موسوی گفت: آذربایجان غربی بیش از 2میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ی ملی دارد که از این مساحت بیش از 101 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: هم اینک گشتهای مراقبتی ، شماره تلفن 1504 و سامانه پیامکی به شماه 100000001504 آماده دریافت هر گونه گزارشات مردمی در خصوص عرصه های ملی است و تقاضا داریم مردم عزیز در صورت مواجه با هر گونه آتش سوزی و یا تخریب در عرصه های ملی ، از طریق موارد یاد شده حافظان منابع طبیعی را مطلع سازند.تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح استان و شهرستانها از چندین روز قبل در آمادگی کامل بسر می برند و حتی در برخی از شهرستانها مقرر گردیده مانور مشترک اطفاء حریق با همکاری آتش نشانی های شهرستان برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که بیش از هر چیز دیگری در پیشگیری و جلو گیری از آتش سوزی های احتمالی حائز اهمیت است؛ رعایت موارد ایمنی به هنگام حضور درعرصه های ملی و داشتن آگاهی های عمومی است که امیدواریم هم استانی های عزیز و روستانشینان اقدام به رعایت موارد لازم و پرهیز از ایجاد آتش در عرصه های ملی را مد نظر داشته باشند. همچنین دهیاری های و شوراهای محترم در سطح شهرستانها بازوان کمکی برای حافظان عرصه های ملی محسوب می شوند که امیدواریم با همکاری تنگاتنگ نیروهای منابع طبیعی شاهد هیچگونه رخداد مخاطره آمیز در عرصه های ملی نباشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 4 تیر 97، کدمطلب:974-2790-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
بارها شاهد بودم یا شنیدم که جنگل رو به عمد آتش زدن تا بشکل داوطلب وارد بشن برای خاموش کردن و گرفتن امتیاز
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
انقدر بد بینی به جامعه تزریق کردید که مردم ما واقعا وقتی میخوان خوشبختی رو از نزدیک هم ببینن بازم روشونو بر می گردونن! واقعا از شعار سال انتظار میره که نخواد این بدبینی هارو تزریق کنه به جامعه! این چه نظر هاییه! ما تو جنگل هامون به شذت مشکل داریم باید روز به روز نکات ایمنی رو افزایش بدیم و مدیریت بحران خودمون رو قوی کنیم...همین!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین