پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷
نیکفر نماینده مردم لاهیجان با انتقاد از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان نه تنها هیچ اقدام پیشگیرانه ای در خصوص آتش سوزی گسترده جنگل های شمال نکرده بلکه در قبال تغییر کاربری اراضی در این مناطق نیز سکوت کرده است.

شعارسال: ذبیح الله نیکفر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در خصوص وضعیت مدیریت منابع آبی گفت: کاهش بارندگی سبب خشکسالی در برخی مناطق کشور شده، این در حالی است که در برخی از مناطق دیگر کشور سیلاب های شدیدی ایجاد شده است.

سدها مانعی برای بروز سیلاب ها نبوده اند

وی افزود: سدسازی های فراوان صورت گرفته در کشور نتوانسته جلوی سیلاب را بگیرد، در برخی مناطق نیز کشاورزان با رها کردن زمین های زراعی و انجام ندادن عملیات زراعی روی آن‌ها به شدتِ رواناب های سطحی افزوده اند در حالی که در گذشته این اراضی آب را به دل خود نفوذ می داده و از بروز سیلاب جلوگیری می کردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند سدسازی های فعلی در شمال کشور گفت: به دلیل کوهپایه ای بودن مناطق شمالی کشور و اختصاص ندادن بودجه کافی برای اجرای عملیات آبخیزداری در شهریور ماه سال گذشته این مناطق با سیل ویرانگری روبرو بودند که سبب خسارات جبران ناپذیری به مزارع چای آنان شد.

بودجه اختصاص یافته به اجرای عملیات آبخیزداری ناکافی است

نیکفر با بیان اینکه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید برای اجرای عمیلات آبخیزداری بودجه کافی اختصاص دهند، گفت: متأسفانه این اتفاق نیفتاده و در بیشتر مناطق آب بندانها لایروبی و تعمیر نشده و در برخی مناطق دیگر مثل سد سفید رود رسوبات پشت سدها ذخیره شده اند.

وی افزود: با لایروبی و اجرای عملیات آبخیزداری می توانیم برخی از مشکلات آب را حل کنیم.

نیکفر با انتقاد شدید از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان باید جلوی آتش سوزی گسترده جنگل های شمال کشور را بگیرد ولی تاکنون با وجود چندین تذکر و جلسات مختلف به این امر هیچ گونه واکنشی نشان نداده است.

سازمان جنگل ها در قبال آتش سوزی گسترده جنگل های شمال پاسخگو باشد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: ما عاجزانه تقاضا داریم این سازمان وضع فعلی جنگل ها را حفظ کند و جلوی نابودی بیشتر جنگل ها را بگیرد.

نیکفر در پایان با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شمال کشور گفت: این تغییر کاربری توسط مردم غیر بومی سبب گسترش آتش سوزی در مناطق جنگلی شده، این در حالی است که با حفظ این جنگل ها می توانستیم شاهد کاهش مشکلات آبی در کشور باشیم اما متاسفانه سازمان جنگل ها هیچ اقدامی برای جلوگیری از این کار نکرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1397 ، کدخبر: 53531: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
وقتی سال هاست بدون نظارت خرابی بار میاد و رسیدگی نمیشه همین میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین