پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
معاون امور جنگل ها سازمان جنگل، مراتع و آبخیز داری کشور گفت که جنگل های شمال ایران سالانه حدود سه میلیارد متر مکعب آب را ذخیره و آزاد سازی می کنند.

شعار سال: عباسعلی نوبخت روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی اطفای حریق در مرکز آموزشی جوانشیر البرز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بسیاری بر این باورند که جنگل فقط تولید کننده چوب هستند در حالیکه فواید آن ها بسیار است.

وی بیان داشت: ذخیره سازی آب باران و برف توسط جنگل و آزاد سازی این آب ها از مهم ترین فواید جنگل ها بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بیش از دو میلیون هکتار سطح جنگل های شمال کشور است، طبق بررسی های علمی ، ضعیف ترین جنگل ها نیز قادر هستند در طول یک سال 500 متر مکعب آب در هر هکتار در خود ذخیره و به تدریج آن را آزاد کنند، اگر این قدرت ذخیره آب را در وسعت جنگل های شمال ضرب کنیم بیش از سه میلیارد مترمکعب آب را در طول یک سال می توانند ذخیره و سپس آزاد سازی کنند.

نوبخت گفت: با این آمار مشاهده می شود که قدرت ذخیره آب یک سال جنگل های شمال کشور که قابل تصفیه شدن است از ظرفیت سد کارون بیشتر استوی با بیان اینکه سال گذشته مقرر شد هیچ اصله درخت سرپا از جنگل های شمال کشور قطع نشود خاطر نشان کرد: این درختان برای حفظ، احیاء و توسعه پوشش های گیاهی کشور ضروری است.

نوبخت ادامه داد: درختان و جنگل در کنار ذخیره آب نقش مهمی در تولید اکسیژن دارند به نحوی که هر هکتار جنگل در طول یک سال دو و نیم تن اکسیژن و برابر اکسیژن مورد نیاز 10 نفر را تامین می کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، کد مطلب: 83011190، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
این حجم از طبیعت محوری رو کجای دنیا داریم؟ فقط قدر نمیدونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین