پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پوشش بیمه ای مراتع این استان در حد صفر است و با توجه به هزینه بالای بیمه، دامداران ذینفع و بهره برداران از آن استقبال نمی کنند.

شعار سال: علی اسدی، روز شنبه اظهار داشت: منابع طبیعی 73 درصد کل گستره استان را دربرمی گیرد که یک میلیون و 414 هزار هکتار، معادل 70 درصد منابع طبیعی را مراتع تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه همه ساله بر اثر سیل، آتش سوزی و فرسایش بادی خسارت زیادی به مراتع استان وارد می شود گفت: پدیده خشکسالی به عنوان یک خسارت در مراتع مشکلات فراوان و گسترده اقتصادی به بار می آورد لذا توسعه صنعت بیمه مراتع به عنوان یکی از راهکارهای اصولی برای کاهش خطر سرمایه گذاری در نظام دامپروری و مرتع‌داری، امری اجتناب ناپذیر است.

اسدی افزود: تثبیت درآمد بهره برداران مراتع می تواند به توسعه این بخش کمک کند و از این نظر اشاعه و ترویج بیمه مراتع یکی از حمایت های هدفمند و موثر در تحقق اهداف اداره کل منابع طبیعی است.

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: با تامین بذر مورد نیاز توسط این اداره کل، تنها 195 هکتار از دیمزارهای استان زیر کشت گونه های مرتعی قرار گرفته و بیمه شده است.

از کل پهنه های مرتعی استان، 49 درصد، معادل 689 هزار و 45 هکتار فقیر یا کم تراکم است.

همچنین 7 درصد از مراتع خراسان شمالی شامل 106 هزار و 19 هکتار از حیث تراکم پوشش گیاهی در وضعیت خوب و 44 درصد شامل 619 هزار و 786 هکتار متوسط و یا نیمه متراکم است.

استان خراسان شمالی دارای 2 میلیون و 832 هزار و 529 هکتار مساحت است که حدود 73 درصد آن را با گستره 2 میلیون و 330 هزار و 36 هکتار منابع طبیعی تجدید شونده شامل می شود.

از مجموع عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده استان 43 هزار و 455 هکتار شامل 21 درصد عرصه جنگلی و بیشه زار، یک میلیون و 414 هزار و 850 هکتار شامل 70 درصد اراضی مرتعی و سطحی معادل 183 هزار و 636 هکتار با 9 درصد، فاقد پوشش گیاهی یا اراضی کویری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار11 شهریور 97، کدمطلب: 83019786، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
باید بستر مناسبی فراهم بشه که دامداران و بهره بردارها توان بیمه کردن داشته باشن دیگه!
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین