پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تاکنون طرح ممیزی مرتع در وسعت 76 میلیون هکتار از مراتع سطح کشور اجرا شده است.

شعار سال: ترحم بهزاد روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی هماهنگی و هم اندیشی امور مراتع کشور در مشهد  وسعت مراتع ایران را 84.7 میلیون هکتار اعلام و بیان کرد: این مساحت معادل 52 درصد از عرصه کشور محسوب می شود.

وی افزود: برای 8.7 میلیون هکتار مرتع هنوز طرح ممیزی اجرا نشده اما تاکنون در سطح اجرای ممیزی مرتع برای 305 هزار دامدار پروانه چرا صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد تهیه طرح های مرتع داری را در قالب ممیزی مراتع اساس مدیریت و حفاظت مراتع توصیف و بیان کرد: تاکنون برای 34 میلیون هکتار از مراتع زیر اجرای ممیزی 'طرح مرتع داری' تهیه شده است.

وی ادامه داد: طرح مرتع داری برای 32 میلیون هکتار مساحت تصویب شده و بقیه نیز در دست اجرا و اقدام است.

او همچنین گفت: حفاظت از منابع طبیعی و کنترل ورود و خروج دام نیاز به اعتبار و حمایت دارد. حضور بیش از ظرفیت دام در مراتع موجب بروز مشکلات فراوانی شده که ساماندهی این مهم از اولویتها محسوب می شود.

گردهمایی هماهنگی و هم اندیشی امور مراتع کشور با حضور مدیران و مسئولان ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارشناسان مرتبط از سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 19 شهریور 97، کد مطلب: 83028992، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
امیدوارم این اجرایی شدن واقعا بتونه زمینه کوتاه شدن دست خیلی هارو از این مراتع فراهم کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین