پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
خلیل آقایی ،معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از آغاز به کار و فعالیت ۲ هزار کارگاه آبخیزداری در کشور خبر داد.
شعارسال: به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، خلیل آقایی روز سه شنبه در سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل افزود: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از سیل و هدر رفت آب، گسترش پوشش گیاهی، بهبود شرایط اکولوژیکی، ارتقای وضعیت معیشت آبخیزنشینان و تغذیه سفره های آب زیرزمینی در ۳۳۰ شهرستان و ۶۳۰ حوزه آبخیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: در زمینه مانیتورینگ، متدولوژی و ریسک بحران در حوزه های آبخیزداری تفاهم نامه ای با سازمان خواربار جهانی (فائو) منعقد شده و از هفته آینده کارشناسان فائو به ایران سفر کرده و امکان همکاری در این زمینه ها فراهم خواهد شد.

بیش از ۷۰ درصد ریزگردها در ایران منشا خارجی دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی از خواسته های وزارت جهاد کشاورزی از فائو جلوگیری از ریزگردهای کشورهای مجاور ایران است چرا که بیش از ۷۰ درصد ریزگردها در ایران منشا خارجی دارند و از سازمان فائو خواستیم تا به نقش بین المللی خود در این باره عمل کند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت:تا پایان امسال طرح جنگل کاری ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

آقایی با اشاره به توسعه زراعت چوب در کشور گفت: یک سال است بهره برداری از جنگل ها متوقف شده و بحث زراعت چوب در دستور کار قرار گرفته و بر اساس برآورد کارشناسان ارزش اقتصادی زراعت چوب چندبرابر زراعت شالی است.

وی صیانت و حفاظت از جنگل های کشور را ضروری دانست و بیان کرد: با مشارکت همگانی می توان جلوی تخریب جنگل ها و مراتع را گرفت.

۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری اردبیل نیاز است

همچنین در این همایش معاون اقتصادی و توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و وقوع سیلاب در این استان به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بهمن حسین زاده افزود: با توافق بعمل آمده قرار است ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از سوی استانداری اردبیل و ۲۰۰ میلیارد ریال هم توسط سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرای طرح های توسعه ای در حوزه آبخیزداری استان تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی مد نظر است.

او با اشاره به ظرفیت های غنی استان در حوزه منابع طبیعی بر پایلوت اردبیل در این زمینه تاکید کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری می توانند تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد کنند.

اردوان قربانی ، دبیر این همایش نیز گفت: ۳۲۰ مقاله شامل ۵۳ مقاله شفاهی و ۲۶۷ مقاله پوستری در این همایش ارائه می شود، ایجاد نمایشگاهی با ۱۲ غرفه از سوی ادارات ، سه کارگاه آموزشی و برگزاری مسابقه از جمله برنامه های جنبی این همایش دو روزه است.

استان اردبیل از مناطق مستعد و غنی در بخش منابع طبیعی و کشاورزی است، این استان دارای بیش از ۶۹ هزار هکتار جنگل، بیش از یک میلیون هکتار مرتع، سه ذخیره گاه جنگلی و سه حوزه آبخیز بالهارود، ارس و قزل اوزن است.

گفتنی است پس از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش، مهندس آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تولید ۱۸۰ هزار اصله نهال فندق نهالستان فندقلو بازدید و سپس با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهر اردبیل دیدار کردند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 10 مهر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین