پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اینکه در مساحتی حدود ۲۵هزار و ۷۰۱هکتار، برنامه نهال‌کاری و بذرکاری برای توسعه جنگل در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: برای نخستین بار اعتبار بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های بیولوژیک در جنگل اختصاص داده شده است.

شعار سال: فریبرز غیبی تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان درباره اهمیت به منابع طبیعی و با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها، ۲۰۰میلیون دلار معادل۷۰۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به ذخیره نزولات، برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و عملیات بیولوژیک به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه برای تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی این اعتبار کارگروهی متشکل از معاونت‌های مختلف سازمان جنگل‌ها تشکیل شده ‌است، گفت: در این کارگروه برنامه‌های اجرایی با محوریت عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مورد بحث قرار گرفت. همچنین برای نخستین بار اعتبار بسیار خوبی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به برنامه‌های بیولوژیک اختصاص داده شده است. رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال افزود: اعتبار برنامه‌های بیولوژیک در قالب بخش مرتع و جنگل هزینه خواهد شد. ۶۶میلیارد و ۴۹۸میلیون تومان اعتبار هم برای استان‌ها لحاظ شده است که در۶۲۷ حوضه آبخیز انتخابی این عملیات اجرایی می‌شود.

غیبی با اشاره به اینکه عملیات حفاظتی، تکمیل نقشه کاداستر(تعیین مرز حاکمیت دولت و مردم در اراضی و عرصه‌های طبیعی) و تثبیت مالکیت دولت، برنامه کمربندهای حفاظتی، پیشگیری و اطفای حریق، ایجاد پاسگاه، کنترل آفات و امراض و... در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: در بخش مرتع برنامه‌های بذرپاشی، کوپه‌کاری و حتی کودپاشی برای تقویت پوشش گیاهی مراتع درنظر گرفته شده است که توسط دفتر فنی مرتع در ۶۲۷ حوضه آبخیز اجرا می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، شماره: 31119


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
من میگم این ها بیانبان زایی خودشون رو متوقف کنن خودشون به نوعی جنگل زایی هم به حساب میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین