پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت حریق مناطق حفاظت شده در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است

شعارسال:مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت حریق مناطق حفاظت شده در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

علی تیموری گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت دفاع منعقد شد، لباس‌های اطفای حریق و تجهیزات انفرادی یگان محیط زیست و محیط‌بانان تأمین شده و در اختیار ادارات کل محیط زیست در استان‌ها قرار گرفته است. امسال وضع ادارات کل محیط زیست استان‌ها به لحاظ تجهیزات اطفای حریق نسبت به سال گذشته بهتر است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بیش از 90 درصد از آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها ناشی از عوامل انسانی است، گفت: اولویت ما در مقابله با آتش‌سوزی، پیشگیری و آموزش مردم است تا با اقداماتی که انجام می‌شود حریق گسترده رخ ندهد و خسارات جبران‌ناپذیری به جنگل‌ها وارد نشود.

وی افزود: نیروهای یگان محیط زیست و محیط‌بانان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آموزش‌هایی که باید جوامع بومی ببینند نیز در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

تیموری با بیان اینکه هر ساله برنامه‌ریزی می‌شود تا آمار آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست کاهش یابد، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 3 هزار و 100 هکتار از مناطق دچار حریق شده است و این میزان نسبت به سال‌های 93، 92 و 91 بهتر شده است و حریق مناطق حفاظت شده نسبت به سال 93 کاهش 50 درصدی داشته است. این در حالی است که در مناطق تحت مدیریت سازمان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی پایش مستمر مناطق حفاظت شده، آموزش و فرهنگ‌سازی جوامع محلی در داخل مناطق و مشارکت سمن‌ها و جوامع محلی به منظور پیشگیری و مقابله با حریق، اسکان مسافران در محل‌های از پیش تعیین شده و اطلاع‌رسانی عمومی درباره استفاده صحیح از طبیعت را از اقدامات سازمان محیط زیست برای مقابله و اطفاء حریق در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، مازندران و گلستان عنوان کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار28مهر 97، کد خبر: 863036، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
خداروشکر کاش این آمار به صفر برسه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین