پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
آتش سوزی‌ها در استرالیا ادامه دارد و این در حالی است که این کشور در انتظار موج دوباره گرمای هوا در روز شنبه است. هزاران نفر از مناطق گردشگری ساحلی جنوب شرق این کشور تخلیه شده‌اند. طی روزهای اخیر دست کم ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر نیز ناپدید شده‌اند.
شعارسال: تخلیه مناطق ساحلی استرالیا به علت خطر آتش همچنان ادامه دارد.
 
 به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، آتش سوزی‌ها در استرالیا ادامه دارد و این در حالی است که این کشور در انتظار موج دوباره گرمای هوا در روز شنبه است. هزاران نفر از مناطق گردشگری ساحلی جنوب شرق این کشور تخلیه شده‌اند. طی روزهای اخیر دست کم ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

منطقه‌ای ساحلی به طول ۲۰۰ کیلومتر به زودی غیر قابل کنترل خواهد شد.

در بزرگراه منتهی به سیدنی صف طولانی از خودرو‌ها شکل گرفته است. تخلیه مردم با این گستردگی تاکنون در این منطقه بی‌سابقه بود.

آتش نشانان هنوز در خاموش کردن آتش هیچ موفقیتی به دست نیاورده‌اند. اکنون آنها تلاش می‌کنند اطمینان یابند کسی در مسیر آتش قرار نداشته باشد. مقامات استرالیا هشدار داده‌اند روز شنبه با دمای بالای هوا و وزش شدید باد روزی سیاه خواهد بود.

در برخی مناطق ذخایر مواد غذایی تقریبا تمام شده است. اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید بهترین کار این است که همه صبور باشیم. کمک‌ها در راه است. همه تلاش‌های ممکن صورت می‌گیرد تا اوضاع هرچه سریعتر بهبود یابد.

این درحالی است که نخست‌وزیر استرالیا به علت سیاست هایش به شدت مورد انتقاد است. از زمان آغاز آتش سوزی‌ها بیش از ۵/۵ میلیون هکتار زمین در آتش سوخته است.

در همین حال،شبکه تلویزیونی بی‌بی سی اعلام کرد آتش‌سوزی بوته زار‌ها و مناطق جنگلی استرالیا ممکن است روند ذوب شدن یخچال‌های طبیعی را در نیوزیلند تشدید کند.

دود برخاسته از آتش‌سوزی بوته‌زار‌ها و مناطق جنگلی استرالیا به نیوزیلند هم رسیده است. عکس‌هایی که منتشر شده است، نشان می‌دهد یخچال‌های طبیعی نیوزیلند که وضعیت خوبی هم ندارند و روز به روز از وسعت آنها کاسته می‌شود، بر اثر خاکستر‌های ناشی از آتش‌سوزی مناطق جنگلی استرالیا، تیره شده‌اند. یخچال طبیعی «فرانس جوزف» در نیوزیلند یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

برخی دانشمندان متخصص در زمینه تغییرات اقلیمی بیم آن دارند که خاکستر‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های استرالیا که پس از طی کردن مسیر ۱۹۰۰ کیلومتری و عبور از دریای تاسمانی به نیوزیلند رسیده است، باعث شود گرمای بیشتری جذب این یخچال‌های طبیعی شود و روند ذوب شدن یخ‌ها را شدت بخشد. یخچال‌های طبیعی نیوزیلند هم‌اکنون نیز در حال کوچک شدن هستند. بنابر پیش‌بینی دانشمندان، احتمال دارد این یخچال‌ها تا پایان قرن حاضر کاملا از بین بروند.

همچنین بر اثر انباشت دود و خاکستر در آسمان نیوزیلند، از درخشش آفتاب در این کشور کاسته شده و آسمان شبیه هوای مه‌آلود است.

اما روزنامه فرانسوی لیبراسیون روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: محققان اعلام کردند ۴۸۰ میلیون حیوان بر اثر آتش‌سوزی‌ها در استرالیا تلف شده‌اند.

کوالا‌های تشنه به علت گرمای ناشی از آتش‌سوزی و ده‌ها کانگورو به علت آتش سوزی‌ها از ایالت نیو ساوت ولز‌گریختند. صاریغ‌ها و دیگر حیوانات وحشی از جمله این حیوانات هستند که با خطر مواجه هستند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری روزنامه کیهان   ،تاریخ انتشار:   13 دی   1398،کدخبر:   178912 ،www.kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین