پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها گفت: آنچه مسلم است هر قطع درختی بدون مجوز جرم محسوب می‌شود؛ فرقی نمی‌کند نیت چه باشد.

شعار سال: مسعود منصور ظهر امروز در نشست خبری سازمان امور اراضی و جنگل‌هااظهار داشت: این سازمان متولی مدیریت بیش از 82 درصد عرصه کشور است که به لحاظ قانون اساسی، انفال یعنی ثروت عمومی محسوب می‌شود؛ اصلی‌ترین کارکرد سازمان هم تعیین، تثبیت و حفاظت این منابع است.

منصور افزود: در حدود 140 میلیون هکتار عرصه شامل اراضی جنگلی، زمین، جنگل، بیشه، مرتع موجود است که هر کدام کارکرد خاص خود را دارد لذا نیازمند مدیریت درست این منابع هستیم و بیش از 32 میلیون هکتار این عرصه‌ها در سیستم کاداستر ثبت شده است.

وی ادامه داد: نهضت احیاء و بازسازی معادن را از دو سال پیش آغاز کرده‌ایم و در قالب این طرح، عرصه دست خورده شده را به وضعیت مناسب برمی‌گردانیم؛ چه از لحاظ منظر چه فرسایش و یا هر عامل دیگر؛ همچنین به معادن گروه سه دیگر به صورت انفرادی مجوز نمی‌دهیم و باید در قالب سایت فعالیت‌ها انجام گیرد تا عرصه کمتر تخریب شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: در طرح مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی با اقدامات انگیزشی و تعهدات مردم به دنبال استمداد از مردم محلی برای حفاظت و مراقبت آنها با طرح‌های محافظت مشارکتی که بیش از 27 میلیون هکتار عرصه در این طرح با همکاری مردم در دست اجراست که عوامل از بین برنده منابع طبیعی نظیر قطع درخت، تصرف و حریم در این طرح کاهش 77 درصدی در تخلفات و جرایم را به دنبال داشته است.

منصور افزود: کمربند حفاظتی برای جداسازی مرز اراضی ملی از غیر ملی است که با هدف حفاظت بیشتر این مناطق و همچنین عدم ادعای متصرفان این مناطق از دهه هفتاد آغاز شدهکه تا امروز حدود19 هزار کیلومتر این کمربند که با درختکاری مناطق مستعد انجام شده، صورت پذیرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در موردقطع درختانبا نیت تامین سوخت و یا قاچاق آن تصریح کرد: آنچه مسلم استهر قطع درختی بدون مجوز جرم محسوب می‌شود؛ فرقی نمی‌کند نیت چه باشد؛ در این زمینه قانون توقف بهره‌برداری را داریم که سبب کاهش قطع درختان و تخریب منابع طبیعی شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها ادامه داد: یکی از کارکردهای جنگل، اکوتوریسم است، ما باید به دنبال بهره‌برداری‌های دیگر در عرصه‌های مختلف از جنگل باشیم و با شناخت پتانسیل مناطق و آمایش سرزمینی مختلف از آن‌ها استفاده کنیم و صرف برداشت چوب از جنگل کار اشتباهی است.

منصور افزود: خشکیدگی و مشکل‌هایی در جنگل‌های زاگرس و شمال به وجود آمده که ناشی از دو عامل تغییر اقلیم و پایین آمدن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و دوم ورود بعضی آفت‌ها و بیماری‌های درختی به کشور است؛ در حریق جنگل‌ها نیز 90 درصد توسط عوامل انسانی است که اکثرا با بی‌احتیاطی و بی‌ملاحظگیدچار آتش سوزی در جنگل‌ها می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 20 آبان 97، کد مطلب: 1873325: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
س.ح75
قطع درخت نوعی قتل نفس حساب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین