پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی از اجرایی نشدن ۹۵ درصد طرح‌های مختلف در حوزه اراضی ملی خبر داد و گفت: تخریب‌کنندگان اراضی ملی باید پاسخگوی این موضوع باشند و منابع طبیعی بانک اطلاعاتی این‌ها را جمع‌بندی کند.

شعارسال:  مسلم محمدیاران در آیین روز جنگلبانی در بجنورد با اشاره به لزوم حمایت‌های لازم در خصوص اجرای طرح کاداستر و حد نگار در استان از سوی استانداری اظهار کرد: تعیین معارضه‌ها با مردم و جلوگیری از سودجویی‌های برخی از افراد با اجرای طرح کاداستر میسر می‌شود که باید گام‌های محکم‌تری در این عرصه برداشته شود.

وی وجود برخی از اراضی کشاورزی در منطقه زیستگاه‌های محیط زیستی را محلی برای شکارهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: این مشکل در مناطقی همچون قرخود و سالوک دیده می‌شود که باقیمتی نازل این اراضی به خریدوفروش می‌رسد و با واگذاری به اشخاص شاهد از بین رفتن حیات‌وحش در استان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی از به سرانجام نرسیدن طرح‌های واگذاری صنعتی در اراضی ملی استان خبر داد و گفت: ۹۵ درصد این طرح‌های در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، معدن و گردشگری به نتیجه نرسیده و تنها در حد واگذاری اراضی ملی به اشخاص باقی‌مانده و باید پاسخگو این خسارت وارده به اراضی ملی باشند.

وی میزان برخی از این واگذاری‌ها را بیش از ۲۰۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: بر اساس بانک‌های اطلاعاتی تهیه‌شده این پروژه‌ها نیمه‌کاره بوده و یگان حفاظت و مجموعه منابع طبیعی استان وظیفه‌دارند تا به‌زودی گزارشی از این ارضای واگذارشده بدون اجرای طرح را به مجموعه قضایی استان اعلام کند.

یاران در ادامه به موضوع جنگل‌های پارک ملی گلستان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه مشخصی از سوی محیط‌زیست استان گلستان برای اداره این منطقه حفاظت‌شده وجود ندارد و حتی در ساعات نخست آتش‌سوزی از این موضوع بی‌اطلاع بودند و ناهماهنگی‌هایی میان خراسان شمالی و گلستان برای مدیریت صحیح بر این مجموعه دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده واقعی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و گفت: باید برای استفاده از خدمات این مجموعه‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شود تا به‌صورت واقعی از این موضوع نیز بتوان در عرصه حفاظت از انفال استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد همچنین از افزایش روزافزون دست‌درازی برخی سودجویان به اراضی ملی و تخریب جنگل‌ها خبر داد و تصریح کرد: در برخورد با این‌گونه اقدامات باید قاطعیت باشد و در طی چند مدت اخیر ۲۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی که مورد تصرف قرارگرفته بودند خلعید و تخریب شد.

گفتنی است در انتهای این مراسم از تعدادی از جنگلبانان و خانواده شهید ارغوان تنها شهید عرصه منابع طبیعی تجلیل شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خراسان شمالی فارس ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 13970515000664، www.khorasan-shomali.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین