پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
رییس سازمان امور اراضی کشور از انجام کاداستر در سطح چهار ونیم میلیون هکتار و رفع تداخلات اجرای مقررات موازی در سه و نیم میلیون هکتار اراضی کشور خبر داد.

شعار سال: مهندس علیرضا اورنگی امروز یکشنبه در دومین روز از گردهمایی شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها با مدیران وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اجرای کاداستر در ۲۰ ملیون هکتار اراضی کشاورزی هدفگذاری شده است تا با اصلاح هندسی اراضی مورد نیاز سازمان ثبت اسناد،کشاورزان بتوانند سند دریافت کنند.

وی درباره رفع تداخلات اجرای مقررات موازی نیز گفت: در این راستا از سال ۹۴ تا کنون حداقل شش میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی که دارای اجرای قوانین موازی بودند، بررسی و حدود ۵۰۰ هزار هکتار از این سطح رفع تداخل شده اند و بخشی از دعواهای منابع طبیعی و کشاورزان به نفع کشاورزان حل و فصل شده است.

اورنگی واگذاری اراضی ملی و دولتی را از دیگر وظایف سازمان امور اراضی عنوان و تصریح کرد: تا کنون سه میلیون و یکصد هزار هکتار اراضی را واگذار کرده ایم که از این میزان نزدیک به دو میلیون ۳۰۰ هزار هکتار فقط در بخش کشاورزی می باشد.

وی با بیان این که ۱۴.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در چرخه تولید قرار دارد، اظهار داشت: حفظ این اراضی برای کشور ضروری است، زیرا با خروج هر هکتار از اراضی کشاورزی از چرخه تولید، به طور میانگین هفت و نیم تن تولید کشور کاهش می یابد و امنیت غذایی حداقل ۱۵ ایرانی نیز دچار خطر می شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور انتقال اطلاعات به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که با این سازمان باید انجام دهیم انتقال اطلاعات در اجرای قوانین و مقررات سازمان امور اراضی است که موضوع کلیدی محسوب می شود.

وی از مصوبه دولت در زمینه صدور سند افراز تفکیک شش دانگ به هر واحد گلخانه ای یا تولیدی در اراضی اشخاص خبر داد و اذعان داشت: با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی، دولت مصوب کرد برای هر واحد گلخانه ای یا واحد تولیدی دامی،شیلاتی یا صنایع کشاورزی در اراضی اشخاص که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، سند افراز تفکیک شش دانگ صادر شود که این کار بزرگی برای بخش کشاورزی است.

اورنگی افزود: اکنون دولت به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده که برای هر واحد گلخانه ای در اراضی اشخاص به مساحت مندرج در جواز تاسیس بعد از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی با تایید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا مرجع صدور جواز تاسیس و با تعهد این که ۷۰ درصد باقیمانده گلخانه تکمیل شود، سند صادر کند.

وی گفت: با این اقدام و دریافت سند، مسیر اخذ تسهیلات از محل اعتبارات توسعه پایدار روستایی تسهیل می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت جهاد کشاورزی، تاریخ 7 بهمن 97، کد مطلب: -: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین