پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در اجرای طرح کاداستر؛ تاکنون ۸۰۰ هزار هکتار عکس هوایی از اراضی کشاورزی استان تهیه شده است.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، رضا افلاطونی در کارگاه آموزشی هماهنگی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان که با حضور کارشناسان امور اراضی ۶ استان کشور در جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی از سالیان قبل باید اجرا می شد که تاکنون انجام نشده و در قوانین متعدد و مصوب کشور اجرای این طرح تاکید شده و دولت را مکلف به مشخص کردن قانون مالکیت اراضی کشاورزی افراد کرده است.

وی بیان کرد: قانون جامع کاداستر؛ وزارت جهاد کشاورزی را بعنوان متولی اجرای این کار بزرگ تعیین کرده و محوراجرای آن را بر عهده سازمان امور اراضی گذاشته شده که در استان قزوین نیز بخشی از آن در حال اجراست.

افلاطونی بر تعامل، همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی بخصوص منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی در اجرای این طرح تاکید کرد.

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی اظهار داشت: در استان دو نقطه به عنوان پایلوت مشخص شده که طرح کاداستر در آن دو نقطه اجرا می شود که نیاز به تعامل و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی است.

افلاطونی تصریح کرد: وجود حریم ها و عوارضی مانند شبکه های مخابراتی، راه، انهار، گاز و کانال های آبیاری که دراراضی کشاورزی وجود دارد یکی از مشکلات اجرای طرح است که این حریم ها باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهیمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در اجرای هر چه بهتر این طرح خاطرنشان کرد: زارعان و مالکان در برابر اجرای این طرح مقاومت از خود نشان می دهند که با جلب اعتماد و فرهنگ سازی بین آنها می توان این مشکل را برطرف کرد.

افلاطونی تثبیت مالکیت اشخاص، تثبیت مالکیت دولت نسبت به اراضی دولتی، کاهش تعرض نسبت به اراضی ملی و رفع اختلافات ملکی افراد با هم را از مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی ذکر کرد.

دوره آموزشی هماهنگی اجرای طرح کاداستر با حضور کارشناسان امور اراضی استانهای قم، البرز، مازندران، گیلان، تهران و قزوین به مدت یک روز در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کشاورزی ایران، تاریخ 7 آذر 94، کد مطلب: 9344: www.iranianagriculture.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
کاداسر اگر راه بیفتد، بخش زیادی از مشکلات کشاوران در خصوص مالیک اراضی و اختلافات مرتبط حل می شود. نظارت دولت هم شدیدتر و موثر تر خواهد شد
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
با سلام
دفاع از اراضی ملی به نظرمن ثواب است . چون دفاع از حقوق تمام ملت ایران است . ولی کارکنان برای نشان دادن خوش خدمتی خودشان و ثابت کنند که خیلی کارمند خوبی هستند و بتوانند در اداره منابع طبیعی جا پیدا کنند . کشاورز بدبخت را از روی زمینش می رانند. زندانش می کنند . جریمه اش می کنند . نان زن و بچه اش را سنگ می کنند . خدا قبول نمی کند . رییس اداره منابع طبیعی کوردستان آقای ...... یکی از این خوش خدمت های کم توجه به حقوق شهروتدان است . به پدرم می گفت: گزارشت دادند. می گفتیم سند داریم .
می گفت: سند سال چهل دو اعتبار ندارد
گفتیم آقای مدیرکل : ما ته چک اقساط بانک کشاورزی سال 1342 داریم که برای زمین پرداخت شده است .
گفت: گزارش دادن ، من نمی توانم هیچ کاری کنم
گفتیم : محض رضای خدا کارشناس بفرست طبق سند . هرچند متر است تحویل ما بدهند . باز قبول نکرد . پدرم را جریمه کردند یک هفته بیکار ماند .
لازم به بیان است . زمین مرتع نزدیک یا در اطراف ما نیست . زمین آبی و باغ سیب است . و مثل موزائیک می باشد . و هر موزائیک مربوط به یک خانواده .
من نمی دانم . این زور گویی برای خوشبختی کیست. برای دولت است یا برای ملت. در هر صورت این جور کارا ، نابودی دولت و ملت بهمراه دارد .
از مسئولین از دادگستری خواهشمندم حرف کشاورز بدبخت راهم بشنوند .
یک چیز یادم رفت بعرض برسانم چند سال پیش با مجوز منابع طبیعی برق گرفتیم . خدا قبول نمی کند .
مدیر پایگاه سایت شعار سال آمادگی انعکاس نظرات مسئولین مربوطه و یا شکایت و گله مندی شهروندان را دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین