پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تعیین تکلیف شدن ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان مهر ماه سال جاری خبر داد.

شعار سال: جلسه هماهنگی طرح کاداستر با سربنه های کشاورزی شهر سگزآباد از توابع شهرستان بوئین زهرا روز شنبه با حضور امام جمعه شهر سگزآباد، بابایی صالح نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره مهندسی و حد نگاری استان، مشاوران کاداستر شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و سربنه های کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

رضا افلاطونی در این جلسه اظهارداشت: طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی اعم از اراضی شهری و غیر شهری در حدود سال ۱۳۱۰ به استناد قانون ثبت دردستور کار بوده و در گذر زمان به علت مشکلات حقوقی، اجتماعی عملاً هیچ دولتی به این موضوع ورود پیدا نکرده و بصورت کامل اجرا نشده است.

وی اظهارداشت: در این راستا، در نهایت با اصلاح و تصویب قانون حد نگاری در سال ۱۳۹۳ و تصویب قانون رفع موانع تولید طرح حدنگاری در دستور کار دولت وقت قرار گرفت که در سال ۹۴ با ابلاغ قانون حدنگار کار شروع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به عملکرد طرح کاداستر در استان گفت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان قزوین شامل چهار هزار هکتار درشهرستان آبیک، فاز یک به وسعت ۱۷ هزار هکتار در شهرستان آبیک پلاکهای محدوده عملیاتی مرکز خدمات قشلاق، فاز دو در مساحت ۲۹ هزار هکتار درشهرستان البرز، فاز سوم در وسعت ۴۴ هزار هکتار در شهرستان بوئین زهرا و پلاک های محدوده عملیاتی مرکز خدمات حومه در مجموع ۹۴ هزار هکتار عملیاتی شده که با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

افلاطونی یادآورشد: یکی از پایه های اساسی انجام طرح کاداستر، رفع تداخلات و اختلافات اراضی کشاورزی است که مدیریت امور اراضی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و شیوه نامه مربوط در خصوص رفع اختلاف مستثنیات اشخاص و دولت، هم زمان با انجام طرح کاداستر کارگروه رفع تداخلات را در سطح استان و شهرستان ها تشکیل و کار رفع تداخلات نیز عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از سوی سازمان امور اراضی کشور برای استان قزوین ۵۰ هزار هکتار سهمیه برای انجام رفع تداخلات در نظر گرفته شد اما به دلیل اهمیت موضوع و اختلاف کشاورزان با منابع طبیعی در پلاک های مختلف ثبتی و دعاوی متعدد قضائی مطروحه در این خصوص در مراجع قضایی با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان در سطح ۱۷۶هزار هکتار حدود سه و نیم برابر ابلاغیه در سطح شش شهرستان اقدام به انجام رفع تداخلات کرده است.

افلاطونی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان مهر ماه حدود ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با انجام این طرح؛ تعیین تکلیف خواهند شد.

افلاطونی خاطر نشان کرد: استان قزوین در زمینه رفع تداخلات یکی از سه استان پیشرو در سطح کشور است که در ارزیابی عمومی عملکرد استان ها در سال ۹۵ در زمینه " تثبیت مالیکت و ساماندهی اراضی " حائز رتبه نخست و شایسته تقدیر شناخته شد.

وی به مزایای طرح حدنگار و رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: با انجام طرح کاداستر، بخش عظیمی از تداخلات و اختلافات بین دولت با مردم و مردم با مردم شفاف سازی شده و باعث تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: امروزه با پیشرفت جهان ارتباطات ارزش و بهروری هر دستگاه را نسبت به اطلاعات و داده هایی که در آن موجود است می سنجند که تاکنون با انجام طرح کاداستر (حدنگاری) چیزی حدود ۲۰ ترابایت اطلاعات و داده در سیستم مدیریت امور اراضی ثبت شده و این مسئله موجب شده تا دستگاه های اجرایی استان جهت اخذ اطلاعات حوزه کاری دستگاه مربوطه خود به مدیریت امور اراضی مراجعه کنند.

افلاطونی اضافه کرد: این داده های ثبت شده شامل: اطلاعات ثبتی حقوقی و توصیفی و نقشه ها، اطلاعات مجاورین اراضی، نوع خاک، نوع کاربری، اطلاعات رودخانه ها، اطلاعات کانال ها و چاه های آب، مسیرهای عبور انشعابات، آب، برق و گاز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کد مطلب: 4088215 ، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین