پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۹۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
بازرس کل استان قزوین گفت: برای جلوگیری از هرگونه تضییع بیت المال در اراضی دولتی لازم است با تشکیل بانک اطلاعاتی از زمین های دولتی بر نحوه واگذاری ها نظارت جدی شود.

شعار سال: عبدالله آقا علیخانی بازرس کل استان قزوین در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که روز سه شنبه در دادگستری تشکیل شد اظهار داشت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و اهمیت ارزش زمین مورد تهدید در تعرض و تصرف غیر قانونی اراضی قرار دارد و باید مراقب باشیم تا این حقوق ملی تضییع نشود.

وی افزود: در خصوص تصرف اراضی در خرمدشت اقدامات خوبی انجام شد و پس از بازرسی میدانی در جریان نحوه واگذاری ها در بخش صنعت قرار گرفتیم.

آقا علیخانی بیان کرد: در شهرک صنعتی خرمدشت اراضی مستعدی بایگانی و ذخیره شده که جاذبه زیادی برای واگذاری دارد و مستعد تصرف است.

وی اظهارداشت: امکانات شهرک صنعتی برای صیانت از اراضی کافی نیست و نزدیکی اراضی به واحدهای صنعتی یک ظرفیت ارزشمند است اما چون حفاظت از اراضی دولتی کاملا سنتی است با این روش نمی توان از اراضی بیت المال صیانت کرد.

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: بیشتر اراضی در محدوده شهری است و بخشی منابع طبیعی و بخشی با تغییر کاربری است اما هنوز اطلاعات جامعی از زمین های دولتی نداریم و میزان دارایی دولت مشخص نیست لذا امکان نگهداری مطلوب هم وجود ندارد.


وی گفت: مواردی داریم که ثبت نشده و باید بانک اطلاعات زمین خود را کامل کنیم و با تسلط بیشتر بر امور و آشنایی با قوانین واگذاری از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کنیم.

بازرس کل استان قزوین اضافه کرد: وقتی زمین ها واگذار می شود باید پیگیر باشیم و نظارت کنیم تا نتیجه کار درست باشد و رها نشود و اگر واگذاری ها اصولی نباشد با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم و باید هزینه پرداخت کنیم.

آقا علیخانی اظهارداشت: در خیلی از موارد تضمین گرفته شده در واگذاری های زمین در بخش صنعت و سرمایه گذاری کافی نیست و شورای حفظ حقوق بیت المال باید در امور بانکی هم ورود کند تا کارها به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم سخت گیرانه عمل کنیم باید دست خیلی از مدیران بالا باشد لذا از مسئولان انتظار داریم بیت المال را سرمایه ای متعلق به خود بدانند و حساس باشند تا سرمایه های مردم حفظ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 30 مرداد 97، کد مطلب: 4381458:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
امان از دست این نظارت های ضعیف! هرچی ضعف دارم از این حوزه نشات می گیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا ای کاش در کشور در هر زمینه ای این بانک رو داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین