پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع از گردشگران و مسافران مناطق جنگلی و مرتع ها درخواست کرد که در نقاط حادثه‌خیز آتش روشن نکنند و در صورت برپایی آتش نسبت به خاموش‌شدن آن کنترل جدی داشته باشند.

شعار سال: سرهنگ قاسم سبزعلی درباره وضعیت حریق در جنگل ها و مراتع کشور به‌ویژه در تعطیلات عید فطر و تابستانی اظهار کرد: تمامی دستگاه های ذی‌ربط به‌دلیل افزایش سفر گردشگران به مناطق جنگلی و مرتعی و همچنین افزایش دما که احتمال بروز حریق را افزایش می‌دهد در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با استانداری ها، فرمانداری ها، دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا به‌طور کامل انجام گرفته است که امیدواریم شاهد هیچ‌گونه حریقی در جنگل ها و مراتع کشور نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع یکی از عوامل جلوگیری از بروز حریق را مسافران و گردشگران دانست و تأکید کرد: در تعطیلات پیش‌ِرو و فصل تابستان مردم زیادی به نقاط جنگلی و مرتعی عزیمت می‌کنند که باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهند.

به‌گفته سبزعلی، حفظ محیط زیست و جنگل ها از ضروریات محسوب می‌شود و مسافران در نقاط حادثه‌خیز و محل هایی که پوشش گیاهی آنها افزایش یافته و خشک شده است نباید آتش به‌پا کنند.

وی ادامه داد: گردشگران در صورت به‌پا کردن آتش در نقاط جنگلی، نسبت به کنترل و خاموش شدن آن دقت و توجه کافی را داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع تصریح کرد: توجه به پسماندها، حفظ محیط زیست، عدم افروختن آتش و کنترل جدی در محیط پیرامونی باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

سبزعلی توضیح داد: بسیاری از گونه‌های گیاهی و درختان منحصر به فرد در جنگل های ایران وجود دارد که اگر بر اثر حریق از بین رود قابل جبران نخواهد بود بنابراین مسافران، جوامع محلی و مسئولان باید نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی کوشا باشند.

وی تأکید کرد: شماره تلفن 1504 آماده امداد جنگل ها و مراتع است و مسافران یا جوامع محلی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا حریق به‌سرعت اطلاعات مورد نظر را انتقال دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 تیر 96، کد مطلب: 1447181:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
اگر کلی بخواهیم ببینیم کل مناطق جنگلی جزو مناطق حساس هستند دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
برخی از آتش سوزی ها هم عمدی است. هم شما می دونید هم ما و هم سازمان جنگل ها و سازمان محیط زیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین