پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
امسال برنامه توسعه جنگل ها در سطح ۲۵ هزار هکتار به منظور جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای در قالب ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار آبخیزداری در نقاط مختلف کشور اجرا می شود.
شعارسال : خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز یکشنبه در کارگاه اعتبار سنجی برنامه مدیریت پایدار جنگل جمهوری اسلامی ایران که در محل هتل لاله تهران برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: کار توسعه غنی سازی جنگل ها در دستور کار ما قرار دارد و همه دستگاه ها و نهادها باید به ضرورت این موضوع توجه داشته باشند.

خلیل آقایی با بیان این که انتشار گازهای گلخانه ای شرایط حیات را بر انسان دشوار می سازد، اظهار داشت: سوخت فسیلی، منشا تولید گازهای گلخانه ای و از بین رفتن جنگل ها است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا با اجرای پروژه مدیریت پایدار جنگل جمهوری اسلامی ایران و با کمک سایر دستگاه ها و پتانسیل های سازمان ملل متحد در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ و توسعه جنگل ها گام های جدی تری برداریم.

آقایی ادامه داد: این پروژه طولانی مدت است و فاز اول آن در یک بازه زمانی ۱۰ ساله اجرا می شود.

وی اجرای قانون توقف بهره برداری چوب از جنگل های شمال و زراعت چوب را از پروژه های مهم در راستای حفظ و غنی سازی جنگل ها به منظور کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات آب و هوایی نام برد و تصریح کرد: در بهمن ۹۶ تمام قرار دادهای طرح جنگل کاری و بهره برداری صنعتی از چوب درختان جنگلی در شمال کشور به اتمام رسید.

آقایی ادامه داد: ما درصدد توسعه زراعت چوب به منظور تامین چوب مورد نیاز کشور و توسعه جنگل ها و تولید اکسیژن هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در فعالیت های اقتصادی و ایجاد شغل باید محاسبه کنیم که به چه قیمتی انجام می شوند و این فعالیت ها نباید منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل شوند.

وی افزود: جنگل ها علاوه بر تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن، مخزن زیر زمینی آب گوارا هستند.

آقایی اذعان داشت: این کارگاه با هدف جلب مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها و نهادها در تهیه سند پروژه مدیریت پایدار جنگل جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش گازهای گلخانه ای برگزار می شود و این سند پس از آماده شدن برای دریافت اعتبار از صندوق اقلیم سبز جهانی (GCF) در اختیار سازمان ملل متحد قرار می گیرد.

وی افزود: ما با سازمان فائو نیز تفاهم کرده ایم که در زمینه مانیتورینگ، متدولوژی و ریسک بحران در حوزه های آبخیزداری همکاری کنیم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به موضوع ریزگردها گفت: با توجه به این که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد ریزگردها در ایران منشا خارجی دارند، از سازمان فائو می خواهیم به نقش بین المللی خود عمل کند و از کشورهای منطقه بخواهد که در زمینه کاهش ریزگردها همکاری کنند.

وی تصریح کرد: ایران با توجه به توانمندی های کارشناسی خود، آماده است تا مرکزیت مبارزه با ریزگردها در منطقه را به عهده بگیرد.

گفتنی است، کارگاه اعتبار سنجی برنامه مدیریت پایدار جنگل جمهوری اسلامی ایران از امروز به مدت سه روز ادامه دارد.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 8 مهر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
این ها بیابان زایی نکنن خودش به نوعی تو این شرایط جنگل زایی به حساب میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
اقدامات خیلی خوبیه. امیدوارم نتایج مورد انتظارمون رو هم بده
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین