پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۶۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
بیش از یک میلیون هکتار جنگلکاری در کشور از سال ۸۹ به بعد بر اساس تصاویر ماهواره ای در جنگل های شمال و خارج از شمال انجام شده است.

شعار سال: مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: امسال برای ۲۴ هزار هکتار جنگلکاری برنامه ریزی کرده ایم که این اقدام بر اساس میزان بارندگی، دما و شرایط موجود انجام می شود.

رضا بیانی اظهار داشت: تقریبا دو هزار هکتار از این جنگلکاری و عملیات بیولوژیک در جنگل های شمال صورت می گیرد.

وی گفت: عملیات بیولوژیکی از آبان ماه آغاز و تا اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

بیانی تصریح کرد: کاشت نوع گونه ها بر اساس شرایط و توان اکو سیستمی جنگل ها انجام می گیرد و ما برای احیای جنگل ها از گونه های سازگار و بومی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار از محدوده های جنگلکاری در سواحل خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده که در استان باید روی آن مطالعه شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال بر جنگلکاری در جنگل های شمال تاکید کرد و اذعان داشت: نزدیک به ۱۵۱ هزار هکتار حفره در جنگل های شمال وجود دارد که بخشی از آن حفره های مرتعی و طبیعی هستند و ما باید در این فضاها جنگلکاری کنیم.

وی سطح جنگل های کشور با تاج پوشش بالای پنج درصد را بیش از ۱۴ میلیون هکتار و جنگل های با احتساب درختچه زارها را ۱۷ میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: ضریب حفاظت از عرصه های جنگلی باید افزایش یابد.

بیانی افزود: ضریب حفاظت از جنگل ها در اواخر برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد هدفگذاری شده و این عدد در برنامه پنجم توسعه ۶۰ درصد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 15 آبان 97، کد مطلب: 673014: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
بگویید نهال کاری/وگرنه با برداشت های بی ظابطه،جنگل ها را نابود کرده اید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
س.ح75
و البته 10 میلیون هکتار جنگل هم از بین رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین