پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
رئیس منابع طبیعی دامغان از رسیدگی ۱۱ فقره اختلاف اشخاص حقیقی و حقوقی در کمیسیون ماده واحده طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: مقابله با زمین خواری و جرایم این حوزه در اولویت است.

شعارسال: احمدعلی بهاور  ضمن اشاره به تشکیل ۱۱ مورد پرونده شکایات در کمیسیون ماده واحده دامغان، بیان کرد: در یک‌سال گذشته اداره منابع طبیعی شهرستان به یک هزار و ۲۰۰ فقره از استعلامات در خصوص اراضی ملی و مستثنیات پاسخ داده که بسیاری از این استعلامات به رفع مشکلات مبتنی بر تصرف اراضی ملی و کاربری‌های اراضی کمک می کند.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: با تلاش و پیگیری واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ۳۱۰ هکتار از مراتع مورد هدف این شهرستان به زیر کشت گیاهان دارویی همچون باریجه رفت که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، استفاده از داشته های طبیعی و ... بسیار اهمیت دارد.

صدور ۴۸ مجوز بهره برداری معدن

رئیس منابع طبیعی دامغان درباره دیگر فعالیت های این اداره در یک‌سال اخیر، بیان کرد: پایش مراتع، ممیزی مراتع و نظارت بر طرح های مرتعداری از مهمترین اقدامات و فعالیت های واحد مرتع این اداره بوده و همچنین واگذاری ۷۳ مورد زمین به متقاضیان طی مراحل قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات به میزان ۱۸۹ هکتار در دامغان انجام شده است.

بهاور درپاسخ به سوالی با موضوع نظارت بر معادن دامغان نیز، توضیح داد: ۴۸ مورد معدن نیز برابر مقررات شامل معادن شن و ماسه، خاک رس، مس، سیلیس، باریت، سنگ آهن و ... با طی شدن مراحل قانونی به متقاضیان واگذار شده است.

وی به اعتبارات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: از این میزان اعتبارات ملی رقمی معادل هفت میلیارد و ۵۲۵میلیون ریال و اعتبارات استانی معادل ۱۶میلیارد و ۲۸۴میلیون ریال بوده است.

رئیس منابع طبیعی دامغان گفت: این شهرستان یک میلیون و ۴۸۹ هزار هکتار موهبت الهی شامل جنگل، مرتع و بیابان و یک هزار و ۱۴۵ بهره بردار با ۱۴۴ هزار واحد دامی دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26شهریور1396، کدخبر: 4089248: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین