پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با وجود محدودیت‌هایی که کشور در حوزه اقتصادی دارد، توانستیم با موافقت مقام معظم رهبری ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای منابع طبیعی دریافت کنیم که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای عملیات بیولوژیکی برای احیاء و تقویت پوشش گیاهی منابع طبیعی اختصاص پیدا می‌کند.

شعار  سال: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد، هر کسی که می‌خواهد فعالیتی در عرصه منابع طبیعی انجام دهد، باید از سازمان جنگل‌ها مجوز بگیرد. این در حالی است که فشارهای زیادی به این سازمان می‌آورند تا طرح‌های‌شان را انجام دهند که عمده آن‌ها خصولتی هستند.

خلیل آقایی در دومین جشنواره ملی "روز جنگلبان” در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو اظهار کرد: دو گروه برای ما آگاهانه یا ناآگاهانه، عمداً یا سهواً در منابع طبیعی مشکل ایجاد می‌کنند که یکی از آن‌ها همان سیستم دولتی‌ای است که به این موضوع و اهمیت آن اعتقادی ندارد و به بهانه فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی، می‌خواهند هر کاری دوست دارند انجام دهند اما همه کسانی که می‌خواهند هر فعالیتی از جمله فعالیت مدنی، عمرانی و غیره در حوزه منابع طبیعی انجام دهند، باید از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مجوز بگیرند.

وی با بیان این‌که فشارهایی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وارد می‌شود که عمده آن از سوی خصولتی‌ها است، گفت: سازمان جنگل‌ها باید جایگاهی پیدا کند که نه‌گفتن و مجوز ندادنش اعتبار داشته باشد و کسی نتواند خلاف آن را اجراء کند. دقیقا مانند پلیس راهوری که با وجود قرمز بودن چراغ چهارراه، از ماشین‌ها می‌خواهد که از آن مسیر عبور کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همه حرف من در این جمله خلاصه می‌شود که خدا کند دیر نشود و روزی برسد که مسئولان بابت عملکردشان از مردم لوح تقدیر بگیرند. اما باید بدانیم که همه افرادی که در کشور زندگی می‌کنند در شرایط کنونی برای بهبود مشکلات و معضلات منابع طبیعی سهیم هستند که البته سهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و من بیشتر از بقیه است.

وی گفت: مشارکت مردم در حوزه جنگل‌ها و منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد و با وجود دو هزار جنگلبان نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم چراکه همه مردم باید چشم و گوش منابع طبیعی باشند و شعاری که امروز در این جشنواره به عنوان «من یک جنگلبان هستم» مطرح شده است را، همه باید با افتخار یدک بکشند.

قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط وظیفه دارند تا از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت کرده و در این امر به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کمک کنند چراکه تا مطالبه‌گری در مردم شکل نگیرد نمی‌توان در حفظ منابع طبیعی و کاهش تخریب‌های آن به توفیق دست یافت.

وی گفت: جنگلبانان با وجود مخاطرات فراوان از ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی حفاظت می‌کنند این در حالی است که بعضا مورد هدف تیر مستقیم قاچاقچیان چوب و متخلفان در حوزه منابع طبیعی قرار می‌گیرند و تاکنون ۱۵ شهید، ۱۹ جان‌نثار و ۵۰۰ جانباز داشته‌ایم.

سبزعلی تصریح کرد: اگر امروز در حوزه آب، خاک، هوا و محیط زیست با چالش جدی روبه‌رو هستیم، به این دلیل است که در حوزه فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی آن‌طور که باید از مشارکت مردم استفاده نکرده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: امیدوارم روزی برسد که جنگلبانان در کنار مردم و مردم در کنار جنگلبانان در زمینه حفظ منابع طبیعی اقدام کنند و هدف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای مشارکت و همیاری بیشتر مردم در این زمینه است.

در پایان این مراسم از جنگلبانان نمونه و چند تن از هنرمندان به‌عنوان فعالان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کد مطلب: -، www.anzan-news.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
واقعا حس میکنم این سری دیگه بیشترین برداشت رو از توسعه ملی داشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین