پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
مدیر گلخانه ارکیده با ابراز گلایه از بانک کشاورزی افزود: با وجود این‌که ادارات منابع طبیعی، شهرداری، اداره گاز و دیگر ادارات در زمینه صدور مجوز‌های لازم با ما همکاری کردند، بانک تخصصی حوزه کشاورزی به عنوان تنها بانک حامی بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات با مجموعه ما همکاری نکرد و به‌همین دلیل مجبور به دریافت تسهیلات از بانک سپه شدیم.

شعارسال: مهدی پرهام‌راد، مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌‌داران شمال استان آذربایجان غربی و مدیر گلخانه ارکیده  اظهار کرد: از این مجموعه که بهمن‌ماه سال 1389در زمینی به مساحت ‌پنج هزار مترمربع راه‌اندازی شد، سالانه حدود 120 تن صیفی‌جات، فلفل، خیار و گوجه برداشت می‌کنیم و تمام محصولات تنها در سطح استان عرضه می‌شود. در فصل برداشت پنج نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مدیر گلخانه ارکیده با ابراز گلایه از بانک کشاورزی افزود: با وجود این‌که ادارات منابع طبیعی، شهرداری، اداره گاز و دیگر ادارات در زمینه صدور مجوز‌های لازم با ما همکاری کردند، بانک تخصصی حوزه کشاورزی به عنوان تنها بانک حامی بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات با مجموعه ما همکاری نکرد و به‌همین دلیل مجبور به دریافت تسهیلات از بانک سپه شدیم. پرهام‌راد سپس درباره معایب بانک‌های غیرتخصصی گفت: بانک کشاورزی در مواقع سرمازدگی و حوادث طبیعی، برای بازپرداخت اقساط به کشاورزان مهلت پرداخت و تنفس می‌دهد؛ این در حالی است که بانک‌های غیرتخصصی به این بلایا توجهی ندارند و تولیدکننده در زمان مقرر می‌بایست اقساط خود را پرداخت کند.

وی عدم ثبات قیمت نهاده‌های بذر و کود، همکاری نکردن نهادهای دولتی و بانک‌ها با تولیدکنندگان و عدم تخصیص یارانه به حامل‌های انرژی را از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و افزود: سال گذشته برای رفع موانع تولید جلسه‌ای با حضور مسئولان برگزار شد و با این‌که طرح‌های زیادی به تصویب رسید، تاکنون به هیچ‌کدام از آن‌ها ترتیب اثر داده نشده است. یکی از طرح‌هایی که توسط اینجانب در جلسه مطرح شد، این بود که به منظور رسیدن به ثبات قیمت و حذف دلالان، در هر استان تشکلی برای واردات اقلامی مثل بذر و کود ایجاد شود، متأسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد، این طرح تاکنون عملی نشده است. مدیر گلخانه ارکیده در پایان گفت: مسئولان باید پیش از تصویب قوانین و تصمیمات، با فعالان و افراد خبره در هر بخش مشورت و با آگاهی کامل از وضعیت کنونی واحدهای تولیدی تصمیمات جدید را اتخاذ کنند تا از متضرر شدن فعالان جلوگیری شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 51529: www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا حس میکنم هیچ راهی برای بهبود کشاورزی نیست مگه اینکه از لحاظ غذایی بخوایم به بحران بخوریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین