پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
حتما تا کنون نگاهتان به تبلیغات کف خیابان خورده است. چقدر به نظر زیبا می آید و تا چه میزان توجه شهروندان را به خود جلب می کند؟
شعارسال: از نظر بسیاری از صاحبنظران حوزه تبلیغات، چسباندن آگهی ها در کف خیابان می تواند نگاه مشتریان را به خود جلب کند که بر این اساس امروزه به تاسی از این فرمایشات، تبلیغات زیادی چسبیده بر کف زمین مشاهده می کنید اما کار بدین جا ختم نمی شود. بسیاری از مغازه ها برای آدرس مغازه های خود در کوچه نیز از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند و بدین ترتیب همه معادلات شهر زیبا بر هم خورده است.

متاسفانه سالانه مبلغ بالایی صرف پاکسازی درب و دیوارهای شهر می‌شود که در صورت توجه افراد به این موارد این پول در بخش‌های دیگر شهر صرف شود. در سال‌های گذشته و با رشد شرکت‌ها و مجتمع‌های آموزشی شاهد توسعه تبلیغات شهری هستیم که برخی بدون توجه به زیبایی شهر اقدام به نصب تبلیغات در هر مکانی می‌کنند که این کار خلاف قانون بوده و مدیریت شهری هزینه گزافی برای مبارزه با این تخطی گران نیاز دارد.

بیشترین برچسب های تبلیغاتی کف پیاده روها در تقاطع ولی عصر– انقلاب، جمهوری – ولی عصر ، ضلع جنوب میدان انقلاب، محور جمهوری – حافظ ، میدان حسن آباد، محور جمهوری حد فاصل خیابان ولی عصر تا حافظ و از میدان جمهوری تا خیابان اسکندری مشاهده می شود که اخیرا نیز فراگیر شده است.

این برچسب ها گرچه غیر قانونی است اما مقابله با آن هزینه ی بسیار زیادی برای مدیریت شهری دارد. از سوی دیگر برخی دیگر از تبلیغات به صورت رنگ پاشیده شده است که نمی توان تک تک آن را از میان برد. همچنین آدرس های منتهی به آخر کوچه که عمدتا تجاری است در حاشیه ی خیابان بسیار دیده می شود و باید به عنوان متخلف جریمه شوند.

شهرداری حق دارد از تبلیغات غیرمجاز شکایت کند و این پروسهای است که سالهاست اتفاق میافتد؛ شهرداری مرجع تشخیص مجاز بودن یا غیرمجاز بودن یک آگهی نیست، اما اگر آگهی بر سر جای خودش نصب نشده باشد و بر دیوارها، در منازل مردم و حتی کف خیابان باشد شهرداری میتواند به جرم آلودگی جدارههای شهر از متخلف شکایت کند. آنقدر که در بعضی خیابانهای تهران هر شب این تبلیغات توسط ماموران خدمات شهری پاک میشود، اما به دلیل اثرگذاریای که دارند، افراد متخلف بدون توجه به هزینه چاپ این آگهی ها و پرداخت هزینه برای کارگر تبلیغات، به طور شبانه روزی این کار را ادامه میدهند زیرا روزانه بین چهار تا پنج میلیون عابر در جریان تردد از خیابانهای شلوغ تهران و میادین اصلی شهر، چشمشان با تبلیغات کف خیابانها گره میخورد و به طور حتم اثر این تماشا و تماسها و پیگیریهای بعدی است که سبب شده بازار این تبلیغات با این که تخلف است، داغ داغ باشد.

از این رو به نظر می رسد چنانچه برخورد جدی با این متخلفین صورت بگیرد بتواند معبری برای کاهش این وصله های نچسب شهری باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری تحلیلی تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 6تیر1397 ، کدخبر: 73647،www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین