پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
‌کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز در سی و هفتمین جلسه با عبور از مسائل مبتلا به شهروندان در قید حیات، به امور اموات ورود کرد.
شعار سال: ‌کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز در سی و هفتمین جلسه با عبور از مسائل مبتلا به شهروندان در قید حیات، به امور اموات ورود کرد.

علی ناصری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، لزوم ساماندهی خودروهای حمل اموات، حل موضوع طواف اموات دور حرم های مطهر و ایجاد سیستم یکپارچه امور اموات را متذکر شد.

ناصری ناصری با اشاره به وجود ۶۰ خودروی ویژه حمل متوفی در آرامستان‎های شیراز، گفت: سلامت افرادی که در زمینه حمل متوفیات فعالیت می‌کنند در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی، در معرض خطر قرار دارد، زیرا وضعیت بعضی از اموات خوب نیست.

وی با اشاره به روال حمل متوفی به غسالخانه گفت: با توجه به اینکه خانواده متوفیان آستانه تحمل پایینی دارند، کیفیت و سرعت عمل نیروها از زمان تماس با شماره ۱۵۳۰ تارسیدن خودرو، نحوه برخورد، پوشش و رعایت بهداشت نیروها از اهمیت بالایی برخوردار است‌.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید سیستم به سمتی رود که همشهریان بتوانند تمام مراسم را از حمل، تشییع و تدفین به مدیریت سازمان آرامستان‌ها واگذار کنند.

ناصری گفت: خیلی از خانواده‌ها تمایل دارند که مراسم طواف متوفی دور حرم های اهل بیت(ع ) انجام شود که باید این امر بدون مزاحمت برای سایر همشهریان اجرا شود.

وی خواستار بهسازی سیستم روشنایی ورودی آرامستان بهشت احمدی، باز کردن معابر (مسیر تردد خودروها) و استقرار تابلوهای راهنما دراین مسیر شد‌.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید به سوی سیستم یکپارچه حمل متوفی برویم، به گونه‌ای که تعداد وکیفیت خودروها از سوی شهرداری نظارت شود‌.

این عضو هیئت رییسه شورای شیراز افزود: باید نحوه‌ی پرداخت، نوع خدمات، و تعرفه آن به صورت شفاف در خدمت همشهریان قرار گیرد‌.

به گفته وی، آمبولانس‌ها وظیفه حمل افراد بیمار را دارند نه حمل متوفی و این امر باید توسط خودروی ویژه حمل متوفی شده و باید با حفظ استاندارد کشوری و جهانی، اساسنامه‌ای برای کیفیت خودروی متوفی، ویژگی شخصیتی نیروها، نوع پوشش نحوه‌ی اطلاع رسانی، نحوه‌ی پرداخت وجوه تهیه شود.

وی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل ازمعاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آرامستان‌ها، سازمان حمل و نقل بار، پلیس راهور، رییس اصناف، و نماینده هیئت امنای مجتمع حمل متوفیان شد تا بتوانند لایحه‌ی ساماندهی خودروهای حمل متوفیان به همراه نرخ‌نامه ونحوه‌ی پرداخت ان را به کمیسیون ارایه دهند تا پس از بررسی به صحن علنی شورا ارجاع داده شود‌.

قاسم مقیمی از اعضای کمیسیون سلامت شورای شیراز نیز گفت: با مقایسه با سیستم حمل متوفی در شهر مشهد، کیفیت خودرو و تعرفه‌ی حمل متوفی در شیراز وضعیت مطلوبی ندارد‌.

سیروس پاک‌فطرت، دیگر عضو شورای شهر نیز تاکید کرد که با توجه به وظیفه این خودرها در حمل متوفیان، باید این مهم با دقت و کیفیت اجرا شود‌.

وی با اشاره به اهمیت نظافت خودرو و رانندگان ویژه حمل متوفی گفت: باید نیروهای صبور، همراه و قابل تکریم بکار گرفته شوند چون با افرادی که شرایط روحی و روانی خاصی دارند در ارتباط هستند‌.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 11 تیر 1397، کدخبر: 97041105722 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
انقدر سازمان ها از وظایف خودشون دور موندن که همه شون بدون توجه به اساسنامه خودشون تو کار های نامربوط دخالت میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
همه سازمان ها باید در همه زمینه ها مشکلاتی که وجود داردرا حل کنند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین