پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
شیراز _ دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز پس از تغییر زمان برگزاری جلسات علنی از دوشنبه به چهارشنبه بازهم به درگیری اعضا رسید.آنچه در صحن علنی شورای شهر شیراز مورد توجه قرار گرفت عدم حضور رئیس شورا در صحن علنی بود که این شایعه را برای برکناری رئیس پس از اینکه در شورای گذشته مردم شیراز را به ۲ دسته بومی و غیر بومی که با استفاده از پل‌های ساخته شده توسط جهاد کشاورزی به شهر آمده بودند را قوت داد که احمد رضا دستغیب پس از ساعتی وارد صحن شورا شد و دلیل دیر آمدن خود را تأخیر در ساعت پرواز هواپیما اعلام کرد.

شعار سالصحن علنی شورای شهر شیراز در حالی عصر چهارشنبه برگزار که این تغییر روز برگزاری جلسات از دوشنبه به چهارشنبه برای اعضای هم لیست شورای شهر خوش یومن نبوده و امروز نیز ۲ عضو دیگر و بدون سابقه شورای شهر شیراز مانند هفته گذشته بر یکدیگر تاختند تا بار دیگر عدم وجود اتحاد در میان اعضای هم لیست شورای شهر شیراز بیش از گذشته نمایان شود.

آنچه در صحن علنی شورای شهر شیراز مورد توجه قرار گرفت عدم حضور رئیس شورا در صحن علنی بود که این شایعه را برای برکناری رئیس پس از اینکه در شورای گذشته مردم شیراز را به ۲ دسته بومی و غیر بومی که با استفاده از پل‌های ساخته شده توسط جهاد کشاورزی به شهر آمده بودند را قوت داد که احمد رضا دستغیب پس از ساعتی وارد صحن شورا شد و دلیل دیر آمدن خود را تأخیر در ساعت پرواز هواپیما اعلام کرد.

اما تذکر قاسم مقیمی عضو هیأت رئیسه شورای شهر به شهرداری شیراز با اعتراض سولماز دهقان مواجه شد که نباید به دلیل اینکه برخی‌ها می‌خواهند افراد مورد نظر خود را به شهرداری وارد کنند هر روز در صحن علنی به شهردار تذکر بدهند و به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند.

قاسم مقیمی در تذکر خواستار شفافیت در پرداخت‌های شهرداری شد و گفت: دومین تذکر خود به شهردار شیراز را طبق ماده ۷۱ "قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴/۰۴/۱۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی، ماده ۷۹ قانون شهرداری گ‌ها، ماده ۱۱ آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران و ماده ۲ اصلاحیه آن، آئین نامه پرداخت پاداش شهرداری شیراز و بخش پاداش موردی اعلام می‌دارم.

وی افزود: بر اساس اسناد موجود، در پرداخت پاداش‌ها در پروژه‌های عمرانی و غیره در مواردی علاوه بر تخطی از سقف مجاز، به عوامل و افرادی پرداخت شده است که عملاً هیچ نقش فیزیکی و فکری در پروژه‌ها نداشته‌اند.

مقیمی یادآور شد: در پرداخت حقوق، پاداش، کارانه، تشویقی و سایر موارد به برخی مدیران در شورا و شهرداری، شهرداران مناطق و معاونان آنها، رؤسای سازمان‌ها و معاونان و سایر مسئولان و نیروها، مبالغ هنگفتی (تحت عنوان کارانه پنج میلیونی و هشت میلیونی) که سر جمع به میلیارها تومان می‌رسد، بدون هر گونه ضابطه و یا مجوزی از شورا و وزارت کشور پرداخت شده است که علاوه بر عدم تناسب آن با شرایط اقتصادی کشور، ظلم مضاعفی هم بر سایر نیروهای خدوم شهرداری و هم بر شهروندان شریف شیراز است که سهم سرانه شهری آنها به جیب مال اندوزان رود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بر این اساس مقرر نمائید شهرداری شیراز در مدت زمان یک هفته از تاریخ این تذکر، صورت جامع ریز هزینه پاداش، حقوق و کارانه‌های پرداختی به عوامل فوق الذکر و سایر نیروهایی که از این امتیازات برخوردار شده‌اند به شورا منعکس نماید تا در انظار عموم قرار گیرد.

ادامه قرائت این تذکر با صحبت‌های سولماز دهقان نیز همراه بود که قاسم مقیمی اعلام کرد که تا به امروز هیچ نیرویی را به شهرداری معرفی نکرده است.

در این میان عبدالرزاق موسوی نیز با بیان اینکه مردد بودم که از این شورا کنار بروم یا بمانم، گفت: قرار بود امانت دار مردم باشیم برای همین یک لیست را تشکیل دادیم اما رویه حرکتی ما به سمتی دیگر رفته است.

وی یادآور شد: مردم و نمایندگان مجلس به اتفاقات هفته گذشته در شورا اعتراض داشتند که به نظر من باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شود.

اتفاقات هفته گذشته نشان از شفافیت شورا بود

اما نقطه نظر نایب رئیس شورای شهر شیراز در مقابل اتفاقات هفته گذشته در صحن علنی نیز باعث صحبت‌هایی در میان حاضرین شد زیرا توهین رئیس شورا به مردم شیراز و درگیری میان اعضا را نشان از شفافیت دانست در حالی که به هرحال جلسات شورا علنی بوده و قابل کتمان نبود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 18اردیبهشت 98، کد خبر: 4612152، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
همه شهرها الان دچار تنش هستن دیگه عادیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین