پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
بیش از ۱۸ ماه از رحلت آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی می‌گذرد؛ از آن زمان تاکنون شایعات و حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره درگذشت سردار سازندگی ایران و رفتن اعضای بیت‌ هاشمی از جماران مطرح می‌شود‌‌.

شعارسال: برخی می‌گویند جلسات محرمانه‌‌ای میان اعضای بیت هاشمی و شورایعالی امنیت ملی درباره درگذشت آیت‌الله تشکیل شده است و عده‌ای دیگر نیز اعتقاد دارند که فشارهای سیاسی باعث شده تا عفت مرعشی (همسر آیت‌الله) تصمیم بگیرد از جماران برود و خانه‌ای که در آن خاطرات زیادی با همسرش داشته است را رها کند تا همه خاطرات‌شان به موزه تبدیل شود‌‌.

در این راستا تصمیم گرفتیم با فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت‌وگویی داشته باشیم تا از صحت و سقم شایعات مطرح شده در جامعه درباره رحلت آیت‌الله و دیدار محرمانه خانواده هاشمی با شورایعالی امنیت ملی باخبر شویم‌.

فاطمه هاشمی، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی درباره اینکه «آیا پدر او کشته شده است یا خیر؟»  می‌گوید: ابهامات زیادی درخصوص فوت پدرم وجود دارد و تا الان هم به پرسش‌ها و ابهامات ما پاسخی داده نشده است‌‌. مردادماه سال 96 جلسه‌ای با شورایعالی امنیت ملی داشتیم و مواردی را هم درباره ابهامات با آن‌ها در میان گذاشتیم‌‌.

وی با اشاره به اینکه «پرونده درگذشت هاشمی‌رفسنجانی همچنان در شورای امنیت ملی باز است»، می‌افزاید: بحث رادیواکتیو را برای اولین‌بار شورایعالی امنیت ملی مطرح کرد و ما هم به نقل از مقامات و اعضای این شورا وجود چندبرابری رادیواکتیو در بدن حاج‌آقا را به رسانه‌ها اعلام کردیم‌.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه «هنوز علت درگذشت پدرش روشن نیست»، می‌گوید: تا زمانی‌که دلیل یا دلایل فوت آیت‌الله مشخص نشود دست از پیگیری برنمی‌دارم چراکه شورایعالی امنیت ملی درباره چرایی وجود چند برابری رادیواکتیو در بدن پدرم پاسخی نداده است‌‌.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب ادامه می‌دهد: تا آنجایی که اطلاع دارم این شورا مسوولیت پیگیری پرونده حاج‌آقا را برعهده دارد و تا الان هم خبری از گزارش این نهاد به ما داده نشده است‌‌. البته پازل‌های مبهم زیادی درخصوص درگذشت پدرم وجود دارد که وقتی این پازل‌‌ها را کنار هم بگذارید ابهامات بیشتر می‌شوند‌‌.

فاطمه هاشمی در ادامه یادآوری می‌کند: چند روز قبل از فوت حاج‌آقا دو نفر در دانشگاه نزد من آمدند و درباره مسایلی که قرار است برای آقای هاشمی رخ دهد حرف زدند تا پیغام‌هایی را هم به پدرم برسانم‌‌. دختر اکبر هاشمی‌رفسنجانی تاکید می‌کند: فعلا نمی‌توانم درباره پازل‌های مبهم درگذشت پدرم آن هم در این شرایط آشفته کشور صحبت بیشتری کنم، اما در آینده‌ای نزدیک درباره جزییات آن  گفت‌وگوی مفصلی خواهم کرد‌.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا فشارهای سیاسی باعث شده که بیت اکبر هاشمی‌رفسنجانی به موزه تبدیل شود یا خیر؟‌ اظهار می‌کند: نخیر‌‌. هیچ فشار سیاسی باعث نشده که مادرم تصمیم بگیرد از جماران برود یا منزل حاج‌آقا به موزه تبدیل شود چون ما به وصیت پدر عمل کردیم‌‌. هنوز هم مادرم در جماران زندگی می‌کند و در روزهای آینده ایشان به جایی دیگری خواهند رفت‌‌.

فاطمه هاشمی درباره اینکه گفته می‌شود «خانواده او جلسه‌ای‌ با رهبری داشته‌اند و در آن دیدار گزارش محرمانه‌ای هم از درگذشت اکبر رفسنجانی قرائت شده است»، واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: نخیر‌‌. چنین خبری صحت ندارد و ما اصلا دیدار محرمانه‌ای با رهبری نداشتیم‌‌.فقط چند روز بعد از فوت آقای هاشمی، برادرانم با رهبری دیدار داشتند و در آن جلسه هم خبری از گزارشی محرمانه نبوده است‌‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به «سرقت وصیتنامه اکبر هاشمی از دفتر کارش» اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از درگذشت پدرم همه آنچه که او در گاوصندوق و کشوهای دفتر کارش نگه می‌داشته، به محل نامعلومی برده شده است و هنوز آقایان وصیتنامه و آن چیزهایی که با خودشان برداشتند و بردند را به ما تحویل ندادند‌.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص به اتفاقات اخیر و آشفتگی شرایط اقتصادی در کشور اشاره می‌کند و می‌افزاید: نه تنها من بلکه همه مسوولان کشور از آینده نظام و کشور نگران هستیم‌‌. بالاخره با اعمال تحریم‌ها روز به روز فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی بر مردم بیشتر می‌شود‌‌. متاسفانه قیمت تعدادی از داروها برای بیماران خاص افزایش یافته است که این مساله می‌تواند نتیجه تحریم‌ها یا ناپختگی مسوولان باشد‌‌.

دختر اکبر هاشمی‌رفسنجانی تاکید می‌کند: برای برون رفت از مشکلات نیازمند عزم جدی و درایت درست هستیم‌‌. مسوولان باید کمیته‌های شبانه‌روزی برای رسیدگی به مسایل اقتصادی و معیشتی مردم تشکیل دهند نه اینکه امروز جلسه بگذارند و فردای آن روز همه تصمیمات را فراموش کنند‌‌.

وی در این باره توضیح می‌دهد: حضرت امام(ره) و آقای هاشمی همواره به فکر مردم بودند و برای مردم هم کار می‌کردند‌‌. متاسفانه عده‌ای این مساله مهم را از یاد برده‌اند و نمی‌دانند که مردم چگونه در حال زندگی و امرار معاش هستند‌‌. البته یکی از ایرادات مهم مسوولان این است که همیشه مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را امنیتی می‌بینند‌‌.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 9تیر1397، کدخبر: 391092: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین