پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد، در سن 80 سالگی در سوئیس درگذشت.
شعارسال: شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که «کوفی عنان» دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد در سن ۸۰ سالگی فوت کرد. وی که برای درمان، به سوئیس رفته بود، اوایل وقت صبح امروز (شنبه) در بیمارستانی در ژنو درگذشت.

کوفی عنان متولد 8 آوریل 1938 در غنا و هفتمین دبیر کل سازمان ملل متحد در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا دسامبر ۲۰۰۶ بود. او در سال ۱۹۶۲ در سازمان بهداشت جهانی سمتی کسب کرد که نخستین سمت وی در سازمان ملل محسوب می‌شود. پس از آن پستهایی مانند قائم مقامی اداره کمیساریای عالی پناهندگان و معاونت مالی دبیر و رهبری گروه حافظ صلح سازمان ملل از دیگر مناصبی بودند که وی عهده دار آن بود.

او موسس و رئیس بنیادی به نام کوفی عنان بود. کوفی عنان در سال ۲۰۰۱ به صورت مشترک با سازمان ملل جایزه صلح نوبل را دریافت کردند. وی همچنین رئیس گروه کاری توسعه آفریقا بود که در عالی ترین سطح در راستای توسعه پایدار و عادلانه در آفریقا تلاش می‌کند.

عنان همچنین ریاست سازمان ریش سفیدان سازمان ملل که به عنوان سازمان متنفذین هم شناخته می‌شود را عهده‌دار بود. این سازمان متشکل از چهره‌های دولتی است که در راستای صلح و دفاع از حقوق‌بشر تلاش می‌کنند. وی شهریور 1385 به منظور انجام دیداری دو روزه و رایزنی با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده بود. عنان همچنین سال 1391 به عنوان فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه چندبار به تهران آمده بود.

در پی درگذشت کوفی عنان در غنا یک هفته عزا اعلام شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1397 ، کدخبر: 13970527000720 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا نماد صلح و امنیت بودن ایشون! ای کاش بازم کسی بیاد که شبیه ایشون باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین