پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش قیمت نفت، از افزایش ۲۲ درصدی درآمدهای نفتی نسبت به پیش بینی های بودجه ای در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

شعار سال: محمدباقر نوبخت که در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، پیش بینی درآمدهای حاصل از فروش نفت را برای امسال 48 میلیارد دلار، با میانگین صادراتی دو میلیون و 410 هزار بشکه در روز و به نرخ هربشکه 55 دلار اعلام کرد.

وی با این حال قیمت هر بشکه نفت را در نخستین ماه سال بیش از 64 دلار و دو ماهه بعدی را میانگین 71 دلار اعلام کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال روزانه میانگین دو میلیون و 450 هزار بشکه نفت صادر کردیم.

نوبخت نرخ تسعیر را سه هزارو­ 500 تومان به ازای هر دلار طبق قانون بودجه اعلام کرد و گفت: این میزان نیز با توجه به سیاست های جدید ارزی دولت چهار هزار و­ 200 تومان اعلام شد و این همه یعنی مجموع منابع ریالی کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 74 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: از 48 میلیارد دلار بودجه درآمد حاصل از فروش نفت طبق قانون بودجه مقرر شد که 32 درصد معادل 15.5 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی و هفت میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای به شرکت ملی نفت اختصاص یابد و این یعنی حدود 26 میلیارد دلار از بودجه سال 97 از محل صادرات نفت تامین می شود.

وی از برنامه های­ مواجهه با فضای تحمیلی احتمالی برای ماه های آینده خبر داد­ و گفت: براین اساس سناریوهایی طراحی شده تا اقتصاد کشور با کمترین تاثیرپذیری به حرکت خود ادامه دهد.

نوبخت خاطرنشان کرد: در همین باره اثر تحریم های احتمالی را علاوه بر بازار ارز بر 14دستگاه از جمله وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت ، معدن و تجارت­ و بانک مرکزی بررسی کردیم و­ با ارایه برنامه های کوتاه و میان مدت آثار این تحریم ها را به حداقل برسانیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکار نیوز، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 758152، www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
حالا ما مانده ایم که دولت با این درآمد ها میخواهد چکار کند , میخواهد این هارا در غزه خرج کند آیا؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین