پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۸۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید دلار پنج هزار تومانی پیشنهاد نپخته ای است و باعث گران تر شدن می شود.

شعار سال: کاظم دلخوش با اشاره به اینکه نرخ پنج هزار تومانی برای دلار دولتی پیشنهاد شده است، توضیح داد: این پیشنهاد از سوی برخی از نمایندگان این پیشنهاد را برای بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار ارائه کردند که این پیشنهاد را ناپخته می دانیم و باید روی آن بیشتر تامل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به معایب این پیشنهاد کرده کرد و گفت: اگر نرخ دلار دولتی را پنج هزار تومان در نظر بگیریم تاثیر منفی بر بازار آزاد دارد و نرخ آزاد با افزایش سه هزار تومانی قیمت مواجه می شود بنابراین به هر قیمتی نمی توان نرخی برای دلار دولتی در نظر گرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد دهندگان دلار پنج هزار تومانی با نیت کمک به صادرات نرخ دلار پنج هزار تومانی را مطرح کردند؛ اما این اعداد و ارقام نمی تواند به بازار، ثبات اقتصادی و صادرات کمکی داشته باشد چرا که آثار منفی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ واقعی دلار 3850 تومان است، بیان داشت: طبق قانون بودجه دلار باید3850 تومان باشد؛ اما در نهایت دولت برای بهبود شرایط اقتصادی نرخ 4200 تومان را پیشنهاد داده و همین نرخ بازار را بهم ریخته است چرا که قرار بود این دلار به کالاهای خاص داده شود که به محل سوء استفاده تبدیل شده است.


کاظمی با بیان اینکه افزایش دلار آثار منفی زیادی دارد، تاکید کرد: تا زمانی که شیوه و روش مناسبی برای تعیین نرخ دلار نداشته باشیم نمی توانیم در زمینه ثبات بازار به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم، دلار را نمی توان کیلیویی قیمت گذاری کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای تعیین نرخ دلار دولت باید مجوزی از مجلس داشته باشد؛ اما در تعیین نرخ 4200 تومان از مجلس کسب اجازه نشد و نمایندگان نیز به این موضوع ورود نکردند چرا که دولت تحت فشار است و برای کنترل بازار دست به چنین اقدامی زده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال اگر دولت قصد داشته باشد مجدد در نرخ دلار تغییری ایجاد کند باید این بار از مجلس مجوز بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 12 تیر 97، کد مطلب: 391962: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ایران تا 50 سال آینده هم تا زمانی که یک تغییر را در درون خود احساس نکنیم همینطور خواهد بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین