پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۹۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
تجارت جهان به سمت شفاف‌سازی و سرعت انتقال اطلاعات می‌رود و در این راستا صدور شناسنامه برای محصولات کشورها ضروری است.

شعار سال: تجارت جهان به سمت شفاف‌سازی و سرعت انتقال اطلاعات می‌رود و در این راستا صدور شناسنامه برای محصولات کشورها ضروری است. اکبر محمدی، مدیرعامل مرکز تعیین هویت و صدور شناسنامه ملی و بین‌المللی کالا و خدمات، با اعلام این مطلب گفت: امروز اگر  کالای یک بازرگان یک ماه در گمرک بابت احراز هویت بماند، بدیهی است که نمی‌تواند با سرعت بالای داد و ستد در جهان رقابت کند. بنابراین ما برای حضور در بازار جهانی، در درجه اول نیاز مبرم به شفاف‌سازی زیرساختی در بخش کالا و خدمات داریم.

وی درباره تاریخچه این شرکت افزود: این مرکز از سال ۱۳۷۸ طی یک نقشه کسب و کار جامع، خود را به وزارت بازرگانی وقت معرفی کرد. از آن تاریخ، براساس تجربه دیرینه در زمینه‌های مختلف تولید، صادرات، واردات و خرید دانش فنی و تکنولوژی از کشورهای مختلف، به این نتیجه رسیدیم که آنچه برای حضور در بازار دنیا لازم است، رعایت و حفظ استانداردهای تکمیلی و طبقه‌بندی کالاوخدمات تحت نظارت اداره آمارسازمان ملل متحد است. مدیرعامل مرکز تعیین هویت و صدور شناسنامه ملی و بین‌المللی کالا و خدمات گفت: شرکت‌ها اگر بخواهند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند، طبیعی است که باید قوانین و مقررات جهانی را رعایت کرده تا بتوانند در چرخش و گردش داد و ستد (ورود کالا به گمرکات) تا جایی که می‌توانند، شفاف‌تر عمل کنند و سرعت کار را افزایش دهند.

وی افزود: ما ابتدا برای عضویت ایران در بانک‌های اطلاعاتی دنیا اقدام می‌کردیم اما به محض شروع کار با چالش تحریم‌ها مواجه شدیم و نزدیک به سه سال زمان را از دست دادیم و بدون هیچ کمکی از طرف دولت با خزانه‌داری آمریکا مذاکره کرده و موانع را از پیش‌رو بر می‌داشتیم. محمدی ادامه داد: بابت این اقدامات مورد تقدیر وزیر بازرگانی وقت (دکترمحمد شریعتمداری، وزیر محترم وقت وزارت بازرگانی) قرار گرفتیم و ضمن حمایت از مجموعه ما، اولین همایش تجارت الکترونیک در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و محوریت اقدامات مرکز تعیین هویت و صدور شناسنامه ملی و بین‌المللی کالا و خدمات را تحلیل و ارزیابی کردند.وی افزود: بعد از انجام این اقدامات با اتاق بازرگانی ایران و مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران قراردادی را به منظور صدور شناسنامه برای ۱۰۰ هزار شرکت ایرانی و یک میلیون کالا منعقد کردیم. هدف از انعقاد این قرارداد، توسعه اقتصادی و حضور کالای ایرانی در بازارهای جهانی بود.

مدیرعامل مرکز تعیین هویت و صدور شناسنامه ملی و بین‌المللی کالا و خدمات تصریح کرد: در ادامه توانستیم با اقدام به فراخوان به منظورپذیرش شرکت‌ها برای نخستین‌بار در ایران گام بزرگی در جهت صدور شناسنامه ملی و بین‌المللی کالا و خدمات برداریم.وی افزود: شرکت‌های متقاضی شناسنامه، ابتدا یک نماینده تام‌الاختیار به ما معرفی می‌کنند که ما به او آموزش‌هایی را برای افزایش راندمان کاری ارائه می‌دهیم. آموزش این فرد موجب می‌شود هرگونه ورود به حریم محرمانه شرکت قطع شود.محمدی ضمن بیان اینکه از بین هر ۱۰ شرکت معرفی‌شده توان پذیرش یک شرکت را برای صدور شناسنامه داشتیم، تصریح کرد: برگزاری بیش از نه همایش در اتاق بازرگانی ایران تحت‌عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی صدور شناسنامه و اتاق بازرگانی از جمله اقدامات ما در سال‌های اخیر بوده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 16 تیر 97، کد مطلب: 3410346، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
برای جلوگیری از قاچاق کالا و سو استفاده های تجاری این کار به نظر من لازم است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین