پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
پیام درفشان، وکیل دادگستری از احضار تعدادی از ادمین های کانال‌های تلگرامی به مجمتع قضایی شهر اصفهان خبر داد.

شعار سال: وکیل یکی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در اصفهان گفت: چهارشنبه گذشته تماس گرفتند و یک خانم را به مجتمع قضایی اصفهان احضار کرده‌اند. در ادامه پیگیری‌ها متوجه شدیم که زنان دیگری که کانال‌های شیرینی‌پذیری، کیک‌پزی یا موضوعات مربوط به هنر و زنان دارند، هم احضار شده‌اند.

این وکیل دادگستری که وکالت یکی از ادمین‌های احضار شده را برعهده دارد، گفت: از شورای عالی فضای مجازی در یک مقطعی تاکید می‌کردند که بیایید کانال‌های خود را ثبت کنید و ما از شما حمایت می‌کنیم. این افراد هم براساس اعتمادی که در آن زمان به دولت تدبیر و امید داشتند، رفتند و اطلاعات شخصی خود را ثبت کردند. اتفاقا وزیر ارشاد در آن زمان از عملکرد این ادمین‌ها که تلاش داشتند براساس قانون یک کسب و کار راه‌اندازی کنند، استقبال و از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در جلسه‌ای تقدیر کردند.

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: حتی حمایت‌ها در آن زمان به حدی بود که گفتند به عنوان یک کسب و کار ثبت شده به شما وام می‌دهیم و به دلیل کار فرهنگی که انجام می‌دادند از آنها تشکر ‌کردند.

درفشان ادامه داد: اما الان به نظر می‌رسد افرادی که در آن زمان شهروندان قانون‌مدار بودند و کانال خود را ثبت کرده‌اند در حال قربانی شدن هستند.

وکیل یکی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در اصفهان با اشاره به پیامی که چند ماه پیش برای ادمین‌ها ارسال شده است، گفت: یک روز پیام از نهادهای امنیتی می‌آید که فعالیت در تلگرام جرم است و با شما برخورد می‌شود. روز دیگر تماس می‌گیرند و احضاریه می‌فرستند و ادمین‌ها را به مجتمع قضایی اصفهان فرا می‌خوانند.

درفشان در ادامه بیان کرد: چهارشنبه گذشته تماس گرفتند و این خانم را به مجتمع قضایی اصفهان احضار کرده‌اند. در ادامه پیگیری‌ها متوجه شدیم که زنان دیگری که کانال‌های شیرینی‌پذیری، کیک‌پزی یا موضوعات مربوط به هنر و زنان دارند، هم احضار شده‌اند.

این وکیل دادگستری در ادامه تاکید کرد: این کانال‌هایی که ادمین‌های آنها به مجتمع قضایی اصفهان احضار شده‌اند، کاملا محتوایی با مفاهیم خانواده و روز دارند و به مباحث سیاسی ارتباطی ندارند، حتی فعالیت مدنی هم ندارند و تنها کار فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند.

درفشان درباره افرادی که براساس پیگیری‌ها احضار شده‌اند، گفت: موکل من با افراد زیادی ارتباط ندارد و تنها با نه نفر از زنانی که محتوای کانال آنها هم مانند خود اوست مرتبط است و گفته می‌شود از روز سه‌شنبه احضاریه‌هایی برای آنها فرستاده‌اند.

این وکیل دادگستری در ادامه با بیان اینکه با موکل من به دلیل اینکه آدرسش تغییر کرده بود، تلفنی صحبت کردند، توضیح داد: به موکلم گفته‌اند که برای ارائه توضیحاتی به آدرسی که اعلام کرده‌اند مراجعه کند. ایشان پرسیده‌اند مشکلی هست یا شاکی داشته‌ام؛ به او گفته‌اند حکم دادستان است باید به اینجا بیایید تا بیشتر صحبت کنیم.

او درباره تعداد ادمین‌هایی که به مجتمع قضایی رفته‌اند، گفت: همسر یکی از این زنان روز شنبه به محل احضاریه رفته‌اند، به او گفته‌اند که استفاده از فیلترشکن جرم است و همسرتان چرا در حال فعالیت در تلگرام است. باید به اینجا بیایند و تهعد بدهند که در تلگرام فعالیت نکنند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: همسرشان گفته‌اند که ایشان مسافرت هستند، آنها گفته‌اند که حتما باید خودشان حضور پیدا کنند و تعهد بدهند که در تلگرام کار نکنند و فعالیت خود را به پیام‌رسان سروش ببرند و اگر نیایند حکم جلب برایشان صادر می‌کنیم.

درفشان در ادامه توضیح داد: همسر ایشان گفته‌اند که همسرم از فیلترشکن استفاده نمی‌کند و تلگرام در آپدیت جدید بدون فیلترشکن بالا می‌آید. آن مامور هم به او گفته است که من مامور و معذورم و صرفا باید موضوع را پیگیری کنم و حکم از بالا آمده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بعضی کانال‌ها به دلیل نوع محتوای کانال مانند موزیک و رقص هیچ‌گاه کانال خود را ثبت نکرده‌اند و الان هم حاشیه امنیت دارند چون دولت اطلاعات و آدرس آنها را ندارد، اما این افراد که براساس قانون عمل کرده‌اند، الان در فشار قرار گرفته‌اند.

در زیر تصویر یکی از پیامک‌ها به این ادمین‌های کانال‌های تلگرامی را می‌بینید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت برترین ها، تاریخ 19 تیر 97، کد مطلب: 743685: www.bartarinha.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
نمیتوان اینقدر ساده به این ماجرا نگاه کرد
قطعا مشکلات دیگری هم پیش امده و باید قوه قضاییه شفافیت ایجاد کند
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
این روزها سگ را بسته اند و سنگ را رها کرده اند! ای کاش که در کنار این بنده های خدا مجرمان بزرگ اقتصادی هم بازداشت شوند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین