پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه با بیان اینکه جریان نفوذ با هجمه سازماندهی شده در فضای مجازی به قوه قضائیه دنبال فرار از پاسخگویی است، گفت: نسخه‌های فارسی تلگرام با هماهنگی تلگرام در کشور فعال هستند.

شعار سال: سید علیرضا آل داود پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه با اشاره به مسدودسازی تلگرام گفت: در وهله اول باید گفت تلگرام خسارات فراوانی در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی به کشور ما وارد کرده است، به عنوان مثال جذب، آموزش و هماهنگی بمنظور حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و انتشار فیلم این حمله تروریستی از طریق این پیام رسان با ۱۷ شهید انجام شد.

آل داود با اشاره به شهادت تعدادی از پرسنل نیرو‌های انتظامی و نیروی بسیجی شهید محمد حسین حدادیان در حادثه خیابان پاسداران افزود: حادثه خیابان پاسداران و اغتشاش دراویش از طریق عملیات روانی رسانه‌ای دشمن و انتشار یک شایعه که از طریق تلگرام منتشر شده بود، منجر به آن ناآرامی و شهادت چهار نفر از نیرو‌های انقلاب شد.

این مدرس سواد رسانه‌ای ادامه داد: در ناآرامی‌های دیماه ۹۶ نیز نقش تلگرام و منافقین برای ملتهب کردن فضا نقش ویژه‌ای بود و جالب اذعان خود غربی ها به این موضوع است در اجلاس داووس نخست وزیر انگلستان به صراحت گفت: تلگرام خانه تروریست‌ها و جنایتکاران است.

وی ادامه داد: در آن زمان حدود ۱۵۰۰۰ کانال الحادی، ضد انقلاب، مرتبط با گروهک تروریستی منافقین و داعش در تلگرام فعال بود و جالب آنجا بود که مدافعان این پیام رسان بطور عمدی چشمشان را بر این محتوای فاسد و خطرناک بسته بودند.

این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه در ایام سالگرد بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی در روز هفت تیر سال ۶۰ توسط گروهک منافقین هستیم و این روز‌ها نیز منافقین از طریق فضای مجازی بخصوص تلگرام در کشور ما مجددا فعال شده اند، تصریح کرد: در حادثه بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی که توسط یک عنصر نفوذی انجام شد یاران و عماران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و جالب اینجاست که پس از ۳۷ سال از آن حادثه تروریستی که با هدایت منافقین انجام شد همچنان جریان نفوذی در داخل کشور بوسیله ابزار‌های روز مانند تلگرام عرصه فعالیت را بر این گروهک تروریستی باز گذاشته است.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم اینجاست که در این بستر تروریستی سایبری مورد حمایت جریان نفوذ نهاد‌های انقلابی مانند سپاه، بسیج و قوه قضائیه شبانه روز در حال تخریب هستند و افراد و مسئولان انقلابی این نهاد‌ها ترور شخصیتی می‌شوند .

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: پیام‌رسان تلگرام با حمایت جریان سیاسی خاص در داخل که اکثر اعضای آن از فعالان فتنه آمریکایی-صهیونیستی ۸۸ بودند از سال ۹۴ در داخل کشور ریشه پیدا کرد و این در حالی بود که این پیام رسان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم خسارات بسیار زیادی به کشور ما وارد کرد از جمله قتل ستایش قریشی و هزاران پرونده قضایی که در حوزه تجاوز به عنف، کودک آزاری، قاچاق کالا و ارز، قاچاق انسان و کانال‌های متعدد قمار و شرط بندی که بسیاری از این پرونده‌ها همچنان مفتوح هستند.

آل داود ادامه داد: قوه قضاییه، پلیس فتا و نهاد‌هایی که برای مقابله با تهدیدات در فضای مجازی و تامین امنیت مردم فعال هستند امروز به اتفاق ریشه بسیاری از نفوذ‌های صورت گرفته و خسارات قابل توجه در عرصه‌های مختلف را فضای مجازی رها شده و سرویس‌های مرتبط با آن که تحت مدیریت آمریکایی‌ها هستند، می‌دانند و راهکارشان دقیقا راهکاری است که آمریکایی‌ها هم از سال ۱۹۹۱ میلادی استفاده کرده اند و آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت سرویس‌های بومی با قوانین بروز در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه جریان سیاسی مدافع تلگرام منافع حزبی و جناحی خود را به صیانت از کشور و مردم ترجیح می‌دهد، تصریح کرد: این جریان پس از مسدود سازی تلگرام بیکار ننشست و با حمایت از اپلیکیشن‌های مرتبط با تلگرام مانند نسخه‌های فارسی تلگرام که از API این پیام رسان برای ارائه خدمات استفاده کردند شروع به تنفس مصنوعی به آن کرد.

وی ادامه داد: جای تعجب است این جریان به جای اجرای صادقانه طرح حمایت از پیام‌رسان‌های بومی که از جلسه سی و ششم تا جلسه چهلم شورای فضای مجازی احصا شده بود و خودشان آنرا را امضا کرده بودند شروع به کارشکنی در مسیر پیام رسان‌های بومی کردند و با ارائه امکانات سخت افزاری VIP به نسخه‌های فارسی تلگرام ضربه سختی به پیام رسان‌های داخلی در جهت ادامه حیات این پیام رسان صهیونیستی وارد کردند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: این جریان بهانه‌های بسیاری را برای این حمایت VIP از نسخه‌های فارسی در ایام پس از فیلتر تلگرام آورد که با گذشت زمان مشخص شد این بهانه‌ها حرکتی هدفمند و حساب شده برای زنده نگه داشتن تلگرام و پا نگرفتن پیام‌رسان‌های داخلی بود، جالب اینجاست این افراد در وهله اول اعلام کردند که اگر به ده میلیون عضو برسند ارتباطشان را از تلگرام قطع می‌کنند و تبدیل به پیام رسان داخلی می‌شوند که از این تعداد گذشتند و بعد گفتند اگر به ۱۶ میلیون کاربر برسیم این ارتباط قطع می‌شوند که البته نشد و امروز که ۲۰ و چند میلیون عضو دارند هنوز هم ارتباط خود را با تلگرام قطع نکرده اند و همچنان هم به تلگرام تنفس مصنوعی می‌دهند.

آل داود گفت: نکته دوم که واقعا ما را متعجب کرد سکوت مدیر پیام رسان تلگرام بود که الان مشخص شده است پالس‌هایی از داخل توسط جریانی که از سال ۹۴ با وی در ارتباط بوده است داده شده مبنی بر اینکه با نسخه‌های فارسی مانند هاتگرام و تلگرام طلایی این پیام رسان در داخل کشور ادامه حیات خواهد داد، اما نگرانی خیلی جدی این است که با نسخه‌های فارسی هاتگرام و طلاگرام همچنان اطلاعات انبوه از کشور خارج شده و توسط سازمان‌های اطلاعاتی غربی تجزیه و تحلیل می‌شود که باید خیلی سریع از این اتفاق خطرناک جلوگیری شود.

این مدرس سواد رسانه‌ای ادامه داد: اگر صحبت آقای رئیس جمهور را مبنی بر "شکستن انحصار با بستن تلگرم" قبول کنیم می‌بینیم همچنان انحصار وجود دارد و افراد دولتی تحت مدیریت ایشان همچنان این انحصار را برای تلگرام با نسخه‌های فارسی حفظ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در جریان مدعی اصلاحات وقتی تلگرام مسدود شد هرروز با بهانه رجوع مردم و جوانان برای استفاده از فیلترشکن مدام مصاحبه می‌کردند و این در حالی بود که بیشتر مصاحبه‌های آنان غیر تخصصی و سیاسی بود، اظهار کرد:با مسدود سازی این پیام رسان در حال حاضر هات گرام و طلاگرام به نیابت از تلگرام و با امکانات تلگرام به یک فیلتر شکن حرفه‌ای تبدیل شده اند و متاسفانه با پهنای باند داخلی هم در حال فعالیت هستند.

این کارشناس فضای مجازی متذکر شد: این افراد که از این نسخه‌های فارسی حمایت می‌کنند برای اینکه منتقدین را ساکت کنند چند کانال شاخص ضد انقلاب را در آن‌ها بستند که در واقع پاک کردن صورت مسئله است و این درحالی است که هزاران کانال خطرناک مرتبط با منافقین و عناصر ضد انقلاب در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی در پوشش طنز، تاریخی، موسیقی، ورزشی، سبک زندگی و ... باز است و تلگرام همچنان کارکرد خود را در جهت براندازی نرم انقلاب اسلامی در کشور دارد.

آل داود با طرح این پرسش که حال ما باید با وضعیت فعلی چه کار کنیم؟ بیان کرد: ما باید مطالبه مسدودسازی این‌ها را جدی و به سرعت داشته باشیم و از امروز به بعد هیچ حجت شرعی و هیچ دلیلی وجود ندارد که این دو سرویس داخل کشور ما ارائه شود چرا که مشخص شده است که این نسخه‌های فارسی برای باز ماندن و ادامه حیات تلگرام یعنی شبکه رای و دوقطبی سازی جریان سیاسی خاص در کشور فعالیت می کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی با حمایت از بازپرسی که شجاعانه حکم مسدود سازی تلگرام را در کشور به جریان انداخت، اظهار کرد: متاسفانه جریان سیاسی خاص با بهره گیری از فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی در جهت تخریب بازپرس قاسم زاده حرکت کردند که جا دارد از ایشان تجلیل ویژه ای به عمل آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 4 تیر 97، کد مطلب: 430727: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
جناب آل داود دارد داستان سرایی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین