پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کنفرانس مطبوعاتی روسای جمهوری آمریکا و روسیه پس از دیدار مهم این دو و هیأت‌های همراهشان با یکدیگر در هلسینکی برگزار شد.

شعار سال: کنفرانس مطبوعاتی روسای جمهوری آمریکا و روسیه پس از دیدار مهم این دو و هیأت‌های همراهشان با یکدیگر در هلسینکی برگزار شد.

 ولادیمیر پوتین در این کنفرانس مطبوعاتی از تغییر در ماهیت چالش‌های پیش روی آمریکا و روسیه در جهان امروز سخن گفت و تأکید کرد، آمریکا و روسیه به عنوان قدرت‌های بزرگ در قبال امنیت بین‌المللی مسئول هستند.

وی بر اهمیت همکاری‌های میان روسیه و آمریکا نیز تأکید کرد و گفت که دو کشور منافع مشترک بسیاری دارند.

پوتین اظهار کرد: روسیه و آمریکا می‌توانند نقش رهبری را در سوریه عهده‌دار شده و باعث ایجاد صلح در این کشور شوند.

او همچنین به نقش شخص ترامپ در پیشبرد مذاکرات با کره‌شمالی و حل بحران تسلیحات هسته‌ای این کشور اشاره کرد.

به گفته رییس‌جمهوری روسیه، موضوع برجام و خروج آمریکا از این توافق از جمله دیگر مواردی بوده که دو طرف درباره آن گفت‌وگو کرده‌اند. پوتین در ادامه تصریح کرد، ایران کشوری است که برنامه هسته‌ای آن تحت نظارت شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد. پوتین تأکید کرد که برجام شامل قوی‌ترین تدابیر نظارتی است.

وی دیدارش با ترامپ را گامی بسیار مهم قلمداد کرد اما در عین حال گفت که دو طرف همچنان بر سر مسائل متعددی اختلاف نظر دارند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت: مذاکرات با ترامپ در فضایی باز و سازنده اتفاق افتاد. من این مذاکرات را موفق و مفید می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: برای همه مشخص است که روابط بین‌الملل دوره دشواری را پشت سر گذاشته است. جنگ سرد مدت‌ها پیش پایان یافت و پس از آن وضعیت جهان به شدت تغییر کرده است. روسیه و ایالات متحده اکنون با چالش‌های کاملا متفاوتی مواجه هستند.

پوتین گفت، این نشست مرحله اول در بازگرداندن سطح قابل قبول اعتماد و بازگشت به سطح قبلی تعامل در همه مسائل مربوط به منافع مشترک است.

وی تصریح کرد: در زمینه سوریه، وظیفه ایجاد صلح و مصالحه در این کشور می‌تواند نخستین نمونه از کار مشترک موفق باشد.

در همین حال، ترامپ در آغاز اظهاراتش ضمن تقدیر از فنلاند به خاطر میزبانی این نشست، با اشاره به اهمیت دیپلماسی در سیاست آمریکا گفت، مذاکرات مفید برای آمریکا و روسیه و سراسر جهان خوب است.

وی ادامه داد: در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل حیاتی برای هر دو کشور صحبت کردیم. یک گفت‌وگوی سازنده داشتیم و خیلی خوب کار کردیم.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: می‌خواهم به رئیس‌جمهوری روسیه برای میزبانی یکی از بهترین مسابقات جام جهانی تبریک بگویم.

او با بیان این که دیپلماسی و تعامل به تضاد و خصومت ترجیح داده می شود، ادامه داد: اگر ما قصد داریم بسیاری از مشکلات دنیا را حل کنیم، باید راه‌هایی برای همکاری پیدا کنیم. مشاهده کرده‌ایم که وقتی دیپلماسی از روی میز برداشته می‌شود، چه عواقبی در پی است.

ترامپ اعلام کرد: ترجیح می‌دهم در دستیابی به صلح در معرض خطر سیاسی قرار بگیرم تا این که به خاطر اهداف سیاسی، صلح را در معرض خطر قرار دهم.

وی همچنین تأکید کرد: من آنچه را که برای مردم آمریکا بهتر است، انجام خواهم داد.

رییس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات امروزم با پوتین با او درباره موضوع مداخله در انتخابات آمریکا صحبت کردم.

وی از توافق میان دو کشور در راستای تداوم همکاری‌های امنیتی خبر داد.

ترامپ اظهار کرد که با پوتین درباره اعمال فشار علیه تهران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران صحبت کرده است. وی مدعی شد: نباید اجازه دهیم که ایران از کمپین ضدتروریستی ما سوءاستفاده کند؛ چرا که ما توانسته‌ایم داعش را ریشه‌کن کنیم.

در ادامه این جلسه، ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره این که پیش‌تر پوتین را «رقیب» خوانده بود، گفت: پوتین یک رقیب است و این واژه یک تمجید محسوب می‌شود. من او را یک رقیب خوب قلمداد کرده‌ام.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: هر دو کشور مسئول وضعیت فعلی روابط دوجانبه هستند. نشست این‌چنینی باید مدت‌ها پیش-حتی پیش از آغاز ریاست‌جمهوری من- برگزار می‌شد. هر دو طرف اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند.

ترامپ اظهار کرد: رابطه ما با روسیه هیچ‌گاه تا این اندازه بد نبوده است اما این وضعیت از چهار ساعت پیش تغییر کرد.

پوتین نیز در پاسخ به این که چرا باید اظهارات روسیه را در خصوص عدم مداخله در انتخابات آمریکا باور کرد، خاطرنشان کرد: چرا فکر می‌کنید که ترامپ به من اعتماد کامل دارد یا بر عکس؟ هیچ کس نباید به کسی اعتماد کند. او (ترامپ) مدافع منافع ایالات متحده است و من مدافع منافع فدراسیون روسیه. ما دارای منافع متقابل هستیم. ما به دنبال نقاط مشترک هستیم.

وی اضافه کرد: ما نباید به اهداف کوتاه‌مدت متکی باشیم. ما در زمان انتخابات همدیگر را نمی‌شناسیم. ترامپ به عنوان کاندیدا درباره بهبود روابط با روسیه صحبت می‌کرد و روس‌ها طبیعتاً از این رویکرد استقبال می‌کردند.

پوتین در بخش دیگری از اظهارات خود در همین زمینه ادامه داد: من علاقه‌ داشتم که ترامپ در انتخابات پیروز شود زیرا او به دنبال بهبود روابط با روسیه بود.

رییس‌جمهوری روسیه گفت: ترامپ قبلاً به عنوان تاجر به روسیه سفر کرده بود که در آن زمان من حتی نمی‌دانستم او در مسکو است.

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی بر اهمیت همکاری با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که واشنگتن و این رژیم نزدیک‌ترین روابط را با یکدیگر دارند.

در این کنفرانس مطبوعاتی رییس‌جمهوری روسیه توپ فوتبالی را به همتای آمریکایی خود داد و گفت: توپ در زمین شما است. ترامپ این توپ را گرفت و به سمت همسرش پرتاب کرد.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس به گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده اشاره کرد و در همین زمینه از ترامپ سوال کرد که رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ این ادعا را بی‌اساس دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با ولادیمیر پوتین، اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه را در این باره که مسکو در انتخابات ایالات متحده مداخله‌ای نداشته است، پذیرفت.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، گفت: افراد من سراغم می‌آیند، دن کوتس (رئیس اطلاعات ملی آمریکا) و سایرین سراغم می‌آیند و می‌گویند فکر می‌کنند کار روسیه بوده است. رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید کار این کشور نبوده است. من می‌گویم دلیلی وجود ندارد که کار روسیه بوده باشد.

رییس‌جمهوری روسیه نیز تصریح کرد: ترامپ به موضوع به اصطلاح مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ در ایالات متحده اشاره کرد. من مجبور شدم آنچه را که قبلا گفتم، تکرار کنم که دولت روسیه هرگز مداخله نکرده و قصد دخالت ندارد.

پوتین نیز در پاسخ به پرسشی درباره کریمه تصریح کرد: موضع ترامپ در مورد کریمه مشخص است. به اعتقاد او، کریمه به طور غیرقانونی تصرف شده است. ما اما نظر دیگری داریم و معتقدیم برای الحاق کریمه همه‌پرسی برگزار شده و از این رو، برای ما این پرونده بسته شده است.

وی بیان کرد: ایالات متحده می‌تواند رهبری اوکراین را متقاعد کند تا به توافق‌نامه‌های مینسک متعهد باشد.

 دیدار مهم دوجانبه روسای جمهوری آمریکا و روسیه در پایتخت فنلاند به پایان رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از پایان این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، تصریح کرد که نشست دوجانبه «شروعی خوب» بوده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او در پاسخ به این که نشستش با پوتین در این دو ساعت چگونه بوده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم شروع خوبی است؛ شروعی بسیار بسیار خوب برای همه. ترامپ و پوتین به همراه دو مترجم تنها افرادی بودند که در این نشست حضور داشتند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از این نشست، نشست دیگری برگزار شد که در آن علاوه بر روسای جمهوری، گروهی از مقام‌های ارشد دو طرف نیز حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 25 تیر 97، کدمطلب:97042513953، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
دلم میخواد یه شیطنتی تو نظرم داشته باشم!
و اون اینکه:
پوتین با دخالتش تو انتخابات امریکا خیلی وقته که توپو انداخته تو زمین امریکایی ها:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین