پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و از نتایج مذاکرات خود سخن گفتند.
شعارسال: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا پس از دیدار امروز مصاحبه مطبوعاتی خود را آغاز کردند.

رئیس جمهوری روسیه در ابتدا گفت: مذاکرات با ترامپ صادقانه و مفید بود. مسائل اساسی زیادی در روابط دو طرف مورد بررسی قرار گرفت. اوضاع جهان به شدت تغییر کرده است. جهان با تهدیدات زیادی از جمله تروریسم مواجه است. به عنوان بزرگ ترین قدرت های هسته ای باید درباره عدم اشاعه و گستره ای از مسائل با یکدیگر همکاری کنیم. در حوزه سیاسی، نظامی و بسیاری از دیگر موضوعات باید همکاری کنیم.

ولادیمیر پوتین ادامه داد: درباره سپر دفاع موشکی آمریکا باید رایزنی کنیم. ما از ادامه همکاری درباره مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری با هم به توافق رسیدیم. باید در ارتباط با مبارزه با گروه های تروریستی با هم همکاری کنیم. درباره بحران های منطقه ای شامل سوریه مذاکره کردیم. باید در این کشور صلح برقرار شود. روسیه و آمریکا می توانند قطعاً در سوریه با یکدیگر همکاری کرده تا پناهجویان به این کشور بازگردند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: دو کشور تجربه خوبی در برقراری کانال های ارتباطی با یکدیگر در این کشور دارند. پس از نابودی تروریسم در بلندی های جولان،اسرائیل باید به مرزهای سال ۱۹۷۴ بازگردد و سوریه واسرائیل تنش ها را کنار بگذارند.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر به صلح و ثبات کمک خواهد کرد. اتخاذ موضعی مشابه برای کره شمالی نیز ضروری است. ما همچنین درباره تصمیم آمریکا در خروج از «برجام» (توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران) صحبت کردیم. تهران تحت بزرگترین بازرسی های آژانس انرژی اتمی قرار گرفته و ما این موضوع را باز هم تکرار می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه خاطر نشان کرد: درباره اوکراین باید بگویم که پیمان مینسک در حال اجرا است و آمریکا باید کی‌یف را در این خصوص تحت فشار قرار دهد.

وی ادامه داد: نیاز به سرمایه گذاری های مشترک داریم. تجّار می دانند که دو کشور باید به همکاری با هم بپردازند. رئیس جمهوری آمریکا می داند من هم بارها گفته ام که روسیه هرگز در مسائل داخلی آمریکا شامل انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دخالت نکرده است. باید مشکلات موجود در روابط میان دو کشور را حل و فصل کنیم. از ترامپ خواسته ام تا درباره فلسفه و ماهیت روابط دو کشور فکر کند تا بتوانیم روند منفی در روابط پایدار میان مسکو و واشنگتن را متوقف کنیم. در این راستا از تلاش های دونالد ترامپ تشکر می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا پس از اتمام حرف های پوتین گفت: پیش از آغاز از رئیس جمهوری فنلاند تشکر می کنم. همچنین از روسیه و پوتین در میزبانی جام جهانی نیز تشکر می کنم. اینجا آمده ام تا درباره دیپلماسی آمریکا که مقدم بر تخاصم است حرف بزنم! می خواهیم بسیاری از مشکلات جهان را بر اساس منافع مشترک حل کنیم. ما فواید همکاری های مشترک مثلاً در جنگ جهانی دوم را نیز دیده ایم. آمریکا و روسیه توانسته اند گفتگوها میان دو طرف را حفظ کنند.

دونالد ترامپ تصریح کرد: روابط دو جانبه هیچ گاه به این اندازه بَد نبوده است. به عنوان رئیس جمهور نمی توانم در برابر دموکرات هائی که دائماً مانع تراشی می کنند و رسانه هائی که خبر جعلی می دهند، تصمیم بگیرم. به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای بهترین ها برای آمریکا و مردم آن هستم.

وی تأکید کرد: درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا صحبت کردیم و رئیس جمهوری پوتین در این باره با ما حرف زد. تأکید می کنم که هیچ تبانی در این خصوص وجود نداشت.

ترامپ در ادامه افزود: درباره اشاعه هسته ای حرف زدیم. روسیه و پوتین می خواهند مشکل کره شمالی حل شود و ما همکاری های پوتین در این راستا را ارج می نهیم.

رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک اضافه کرد: حملات تروریستی وحشتناک را باید با همکاری هم برطرف کنیم. ما آن ها را متوقف کرده و نابود می کنیم. من همچنین برای فشار آوردن بر ایران پیرامون توقف فعالیت های ثبات زدای این کشور هم حرف زدم.

دونالد ترامپ مدعی شد: در سوریه همکاری ما جان هزاران نفر را نجات داد! با داعش مبارزه مفیدی کردیم! درباره ادامه مذاکراتمان توسط مشاور امنیت ملی ام توافق کردیم. از شما رئیس جمهوری روسیه برای گفتگوهایی صریح با آمریکا تشکر می کنم. مذاکراتمان مفید بود و باید ادامه یابد وامیدواریم که همه مشکلاتمان حل و فصل شود.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: صریح بگویم که روسیه در برخی از موضوعات همکاری خوبی با ما در سوریه کرد. روسیه برای برطرف کردن نگرانی های نتانیاهو در موضوع سوریه نیز گام هائی برداشت.

دونالد ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون دخالت ادعائی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا گفت: سرورهائی که نشان دهنده این اتهام هستند، کجا هستند؟ ۳۲ هزار ایمیل هیلاری کلینتون کجا هستند؟ همه از بین رفته اند. نابود شده اند. این موضوع ننگی برای اِف‌بی‌آی است.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوالی درباره موضع وی درباره همکاری با واشنگتن در سوریه تأکید کرد: با ترامپ درباره همکاری های سرسختانه دو کشور در سوریه موافقم. شاهد همکاری های ترکیه، ایران و روسیه در سوریه نیز بوده ایم.

پوتین درباره پرونده ۱۲ افسر امنیتی این کشور که در موضوع دخالت ادعائی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا متهم هستند، تصریح کرد: باید بگویم که روسیه حکومتی دموکراتیک است؛ آمریکا نیز است. لذا تصمیم نهائی در این خصوص تنها باید در دادگاه گرفته شود نه توسط سرویس های اطلاعاتی.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 ، کدخبر: 4348868 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین