پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از دهم تیر آغاز شده است، گفت: استان کردستان جزو ۵ استان عمده تولیدکننده گندم در کشور است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: ۱۲۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از دهم تیر آغاز شده است، گفت: استان کردستان جزو ۵ استان عمده تولیدکننده گندم در کشور است.

جمال صالحی افزود: در حال حاضر خرید در شهرستان‌های کامیاران، سروآباد ، مریوان، بانه، سقز و بخش جنوبی بیجار شروع شده است.

به گفته وی از هفته جاری برداشت عمده گندم از قطب‌های تولیدی این محصول در استان آغاز می‌شود که شامل شهرستان‌های قروه، دهگلان، بیجار و دیواندره است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این آهنگ بسیار بالاست و تا ۳۵ هزارتن قابل پیش‌بینی است.

صالحی تامین کامیون را از مشکلات اصلی در حمل گندم عنوان کرد از سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها خواست با توجه به افزایش خرید گندم در روزهای آتی، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

وی نوسانات برق و اینترنت را هم از دیگر مشکلات مراکز خرید عنوان و بر لزوم حل آن تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان با  بیان اینکه ۸۶ مرکز خرید گندم در استان پیش‌بینی شده است، افزود : از این تعداد ۶۶ مرکز تعاونی روستایی و ۲۰ سیلوی بخش خصوصی و دولتی و کارخانجات آرد در استان هستند.

وی افزود: از ۱۶ سیلوی فعال در استان سه سیلو دولتی است.

صالحی با بیان اینکه مراکز موقت خرید ظرفیت پنج هزار تنی دارند و از آنجا که کشاورزان هم محموله‌های کوچک گندم خود را تحویل آنجا می‌دهند و لذا باید نسبت به حمل گندم از این مراکز اقدام شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کُردستان با بیان اینکه ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد گفت : بنا بر پیش‌بینی جهاد کشاورزی امسال در کُردستان یک میلیون تُن گندم تولید و حدود ۹۰۰ هزار تُن از این محصول خرید تضمینی می‌شود.

 صالحی به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان هم اشاره کرد و افزود: ۵۳۰ هزار تُن در سیلو‌ها و ۲۵۸ هزار تن هم در انبار‌های ساده و مکانیزه ظرفیت ذخیره‌سازی گندم وجود دارد.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد غیرمفید را هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ با توجه به پاکی گندم  تا هزار و ۳۵۲ تومان هم قابل افزایش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 13970425001355 ، www.kordestan.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
امیدواریم آن چنان که گفته شد امسال از واردات گندم به کشور بی نیاز باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین