پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۵۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
ایالات تگزاس در آمریکا و صنعت نفتی که طی سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده چشمگیری در این ایالت داشته است، بنا بر پیش‌بینی‌ها تا یک سال آینده در حجم تولید نفت از عراق و ایران پیشی خواهد گرفت و به ‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت بعد از روسیه و عربستان، خود را به دنیا معرفی خواهد کرد.

شعارسال: بنا بر پیش‌بینی‌ها ایالت تگزاس در آمریکا و صنعت نفتی که طی سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده چشمگیری در این ایالت داشته است، تا یک سال آینده در حجم تولید نفت از عراق و ایران پیشی خواهد گرفت و به ‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت بعد از روسیه و عربستان، خود را به دنیا معرفی خواهد کرد.

این موضوعی است که بخش اقتصادی خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از گزارشی از بانک بزرگ سرمایه‌گذاری HSBC بیان کرده است. در این گزارش پیش‌بینی شده که رشد فوق‌العاده سریع تولید نفت در ایالت تگزاس طی دو سال گذشته می‌تواند منجر به آن شود که همزمان با افزایش بهای نفت در بازار جهانی تگزاس، جای دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک در حجم تولید را بگیرد.

این تحول که در پی کاهش هزینه‌های کشف و استخراج نفت در میدان نفتی بزرگ «پرمیان باسین» رخ داده، منجر به آن شده است که به گفته HSBC اگر ایالت تگزاس را یک کشور در نظر آوریم، می‌تواند تا سال آینده جای عراق و ایران را در تولید نفت جهانی بگیرد.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل این تحول، بهای بالای نفت به ‌ویژه نفت شیل در آمریکا و همچنین رسیدن تولیدکنندگان بزرگ همچون عربستان سعودی به بالاترین حجم تولید نفت خود بوده که منجر به تلاش در تگزاس برای افزایش تولید نفت ارزان شده است.

مهم‌ترین نکات جالب‌توجه در مورد تولید نفت تگزاس به همین میدان نفتی پرمیان باسین بازمی‌گردد که به عقیده برخی از متخصصان، حجم ذخایر نفتی آن با بزرگ‌ترین میدان نفتی متعارف جهان در عربستان سعودی یعنی میدان نفتی الغوار برابری می‌کند. رشد سریع فنّاوری منجر به کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تولید و استخراج نفت از میدان پرمیان و سایر میادین نفتی شده و می‌تواند تولید نفت را حتی در صورت سقوط بها به 40 دلار در هر بشکه همچنان سودمند کند.

«باب مک نالی» مدیرعامل گروه صنعتی فعال در حوزه انرژی «رپیدان» بیان کرده: رشد تولید نفت در تگزاس بی‌نظیر است و میدان نفتی «پرمیان باسین» در این ایالت برای بازار جهانی نفت یک نعمت بزرگ است.

تحول بزرگ در تگزاس یک جنبه مهم دیگر نیز دارد و آن این که افزایش حجم تولید نفت در کل ایالات‌متحده را به شکلی رقم خواهد زد که منجر به کاهش و حتی قطع وابستگی ایالات‌متحده به نفت خاورمیانه شود، تا جایی که «اسکات شفیلد» مدیرعامل «پایونیر نچرال ریسور» بیان کرده که تا پاییز ایالات‌متحده به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت دنیا تبدیل می‌شود.

این در حالی است که در اواخر دولت باراک اوباما (حدود دو سال قبل) یک کاهش شدید در سطح تولید نفت در میادین نفتی تگزاس رخ داده بود و حجم تولید نفت از این ایالات با کاهشی بی‌سابقه روبه رو شد. به ‌گونه‌ای که بعد از رشد فوق‌العاده تولید نفت تگزاس در سال 2014، سال میلادی 2016 به‌ عنوان رکوردی در کاهش تولید نفت از این میادین نفتی ثبت شد. اکنون بعد از دو سال تولید نفت تگزاس به‌ قدری افزایش یافته که می‌تواند سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ نفت آمریکا باشد.


تگزاس تا سال آینده جای ایران و عراق را در تولید نفت خواهد گرفت


مجموعه تولید نفت از دو میدان بزرگ پرمیان و «ایگل فورد» در تگزاس در سال 2014 برابر با 2.5 میلیون بشکه در روز بود که طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2019 به بیش از 5.6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ یعنی بیش از نیمی از تولید نفت کل ایالات‌متحده آمریکا.

این در حالی است که کل تولید نفت عراق طبق پیش‌بینی برابر با 4.8 میلیون بشکه در روز و تولید نفت ایران نیز برابر با 3 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تابناک ، تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 ، کد خبر: 817895 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ایران دیگر باید به فکر راه هایی برای جایگزین کردن درامد های نفتی باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
اگر قرار بر اینه که تگزاس تا سال آینده بخواد جایگاه سومی رو تو تولید نفت تو جهان بگیره واقعا ایران بی نهایت منزوی تر از الانش تو جهان میشه! باز اگر رهنمود های رهبری نبود مسئولین ما تموم اقتصاد مارو به سمتی می بردن که تکیه مون تماما به نفت باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
این بسیار ناراحت کننده است که استعمار گر بزرگ هنوز نفت برای تولید سلاح داره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
این ها نشون میده چقد امریکایی ها از وجود جمهوری اسلامی خودش رو در خطر می دوه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین