پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۶۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
تحلیگران اعلام کردند که ممکن است ناکامی اوپک در پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار،‌ به التهاب بازار نفت دامن بزند.

شعار سال: هلیما کروفت از رؤسای مؤسسه آربی‌سی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به اینکه ممکن است افزایش تولید کشورهای تولید‌ کننده نفت اوپک برای جبران کاستی تولید نفت (حدود یک میلیون بشکه در روز)‌ پس از آغاز دور جدید تحریم‌های ایران کافی نباشد، اعلام کرد که احتمالاً بازار نفت تا پایان سال جاری میلادی ملتهب‌تر خواهد شد.

کروفت افزود: سیزدهم مرداد ماه، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز خواهد شد. بنابراین،‌ پیش‌بینی ما اقدامات سخت‌تر علیه ایران طی مردادماه و شهریورماه است.

سوالی که اکنون در مورد ذخایر نفت ایران پیش می‌آید این است که آیا طبق اظهارات تحلیل‌گران، آمریکا می‌تواند همه کشورها را به جز چین که اعلام کرده تحریم‌های آمریکا را علیه ایران به رسمیت نمی‌شناسد،‌ از بازار ایران بیرون کند؟

طبق اظهارات دو تن از مقامات آمریکایی،‌ این کشور نتوانسته چین را برای کاهش خرید نفت از ایران قانع کند اما چین با عدم افزایش واردات نفت از ایران موافقت کرده است.

کروفت در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: آمریکا می‌تواند اروپا را از بازار نفتی ایران خارج کند و هند (که دومین مشتری نفتی ایران پس از چین است) احتمالاً حتی در صورتی که به طور کامل از بازار نفتی ایران خارج نشود، واردات نفتی خود را از این کشور کاهش خواهد داد.

احتمال توقف صادرات نفت ونزوئلا در کنار تلاش‌های ستیزه‌جویانه آمریکا برای جلوگیری از صادرات ایران،‌ بازار را ملتهب خواهد کرد. سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک اعلام کرده است که در نظر دارد تولید نفت خود را افزایش دهد اما فعلا برای پیش‌بینی میزان کاهش صادرات نفت ایران،‌ زود است.

همه این‌ها نشانه تلاش بی‌وقفه کاخ سفید در رابطه با پالایشگاه‌های خارجی است. مقامات آمریکا به بانک‌های این کشورها و شرکت‌های بیمه آن‌ها اعلام می‌کنند که از تجارت نفت خام ایران حمایت نکنند.

طبق نظرسنجی رویترز در هفته گذشته،‌ 44 اقتصاددان و تحلیلگر اعلام کردند که انتظار دارند تحریم‌های آمریکا علیه ایران،‌ بین 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز از نفت ایران در بازار بکاهد. بازگشت تحریم‌های ایران یکی از دلایلی بود که کارشناسان نفتی طی چهارمین ماه متوالی پیش‌بینی خود را از قیمت نفت‌خام وست تگزاس و نفت‌خام برنت افزایش دهند که انتظار می‌رود قیمت آن‌ها در طول سال جاری به ترتیب به متوسط 67 دلار و 32 سنت در هر بشکه و 72 دلار و 87 سنت بشکه بالغ شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 13 مرداد 97، کد مطلب: 412144، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ترامپ خوب تشخیص داد که کجا باید کوتاه بیاید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین