پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶
آموزش‌های قبل از مدرسه برای کودک ، اولین قدم‌ها برای جدایی از پدر و مادر و اجتماعی شدن اوست. اما روزهای اول مهد کودک شاید آنقدر هم که فکر‌ می‌کنید برای فرزندتان آسان نباشد. کودکی که به پدر و مادر یا مادربزرگ‌ اش و یا پرستار بچه عادت کرده ، از این به بعد مجبور است به محیط جدیدی بدون وجود آن‌ها عادت کند.

شعارسال: آموزش‌های قبل از مدرسه برای کودک ، اولین قدم‌ها برای جدایی از پدر و مادر و اجتماعی شدن اوست. اما روزهای اول مهد کودک شاید آنقدر هم که فکر‌ می‌کنید برای فرزندتان آسان نباشد. کودکی که به پدر و مادر یا مادربزرگ‌ اش و یا پرستار بچه عادت کرده ، از این به بعد مجبور است به محیط جدیدی بدون وجود آن‌ها عادت کند. با ما همراه باشید تا ببینیم با کودکانی که موقع رفتن به مهد کودک گریه می‌کنند چه کار کنیم ؟

چرا کودکان نمی‌خواهند به مهد‌ کودک بروند ؟

بدیهی است که خانه ، امن‌ترین محیط برای کودک است . کودک در خانه خودش ، هر ساعتی که بخواهد از خواب بیدار می‌شود ، هر‌موقع که بخواهد با اسباب‌بازی دلخواهش بازی می‌کند ، بیشتر اوقات اسباب‌بازی‌هایش را جمع نمی‌کند چون این کار را افراد خانه برایش انجام می‌دهند و در هر گوشه از خانه هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد. اما موقعی که به مهد کودک می‌رود با محدودیت‌ها و قوانینی رو‌به‌رو می‌شود . عکس‌العمل‌های کودک نیز به همین دلیل است . و اما برخی از این دلایل که باعث می‌شود کودکان نخواهند به مهد‌کودک بروند:

کودک ، وارد محیط جدیدی می‌شود و عادت کردن به محیط و افراد دور و برش ، کمی زمان‌بر است.

یک مربی وارد زندگی کودک می‌شود و هرچقدر هم که با ملایمت و مهربانی با کودک برخورد کند ، از او می‌خواهد از قوانینی پیروی کند . کمی زمان لازم است که کودک به این شرایط جدید عادت کند.

برای تک فرزندان که به یکی یدونه بودن عادت کرده‌اند ، شرایط سخت‌تر است زیرا با رفتن به مهد کودک ، با 15-10 کودک دیگر در یک محیط قرار می‌گیرد .

کودکانی که والدینشان شاغلند بعد برگشتن از مهد کودک ، مدت زمان کمی را با والدینشان گذرانده و می‌خوابند. در این صورت بیشتر می‌خواهند کنار پدر و مادرشان باشند و رفتن به مهدکودک را رد می‌کنند.

وقتی کودک موقع رفتن به مهد کودک گریه کرده و مشکل ایجاد می‌کند ، اگر پدربزرگ یا مادربزرگش از او حمایت کنند و بگویند "ما از او مراقبت می‌کنیم ، مهد کودک لازم نیست ” در این صورت در حق کودک خوبی نکرده ، بلکه شرایط را سخت‌تر نیز می‌کنند.

این مشکل را چگونه حل کنیم ؟

اگر قرار است کودکتان از امسال به مهد کودک برود و می‌ترسید که این دوران برایش سخت باشد ، توجه‌کردن به موارد زیر می‌تواند کمکتان کند :

کودکتان باید بداند که تصمیم رفتن به مهد‌ کودک را ، به عنوان پدر و مادرش با هم گرفته‌اید و پیش او نباید در مورد رفتن و یا نرفتن به مهد کودک بحث کنید.

اگر پدربزرگ و مادربزرگ کودک ، نسبت به این قضیه دید منفی داشته‌باشند باید عکس‌العمل‌هایشان را تحت کنترل قراردهید و اجازه ندهید که کودک را به مهد کودک نرفتن تشویق کنند.

رفتن به مهد کودک را به فرزندتان ، نه به عنوان یک مجبوریت بلکه به عنوان یک تفریح و سرگرمی معرفی‌کنید.

کودک را از مربی مهد کودک نترسانید زیرا در این دوران کودک ، هر چقدر کنار مربی احساس امنیت کند ، زودتر به این شرایط عادت خواهد‌کرد.

اجازه ندهید جلوی در مهد‌ کودک ، کودکتان با گریه از بغلتان جدا‌شود . این نه‌تنها باعث می‌شود اعتمادش نسبت به شما سلب شود بلکه تأثیرات منفی در آینده خواهد‌داشت.

موقع رفتن به مهد کودک اجازه دهید یک از اشیا یا اسباب‌بازی‌هایش را با خودش ببرد. در این صورت در محیط جدید کمتر احساس غریبی خواهد‌کرد.

موقع برگشتن از مهد کودک بیشتر وقت خود را با کودکتان سپری کنید و او را از لحاظ احساسی تأمین کنید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت زندگی ایده ال، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - : www.zendegideal.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
کلا در بعد انسانی هم اگه بخواهیم ببنیم ورود هرانسانی در هر رده سنی برای اولین بار با مقاومت و استرس همراهه
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
باباین اوضاعی که توی بعضی از مهد کودکا هست بچه ها حق دارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین