پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
یک‌ماه از وعده سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر اجرای فاز دوم استانداردهای ۸۵‌گانه گذشت و همچنان مشخص نیست که خط تولید کدام خودروها در این مرحله متوقف می‌شود.
شعارسال: در حالی که قرار بود در ابتدای تیرماه سال جاری، اجرای فاز دوم استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی در دستور کار قرار گیرد و استانداردهای خودرویی از ۶۱ به ۶۳ مورد ارتقا یابد اما سازمان استاندارد ایران علی‌رغم گذشت یک‌ماه از موعد تعیین شده، موضع‌گیری در این رابطه نداشته و برخلاف مرحله اول مشخص نیست که قرار است چه تعداد خودرو با توقف خط تولید روبرو شوند.

در مرحله اول اجرای فاز اول استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی که قرار بود ۶۱ استاندارد خودرویی مدنظر قرار گیرد، سازمان ملی استاندارد ایران در موعد مشخص و در ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۶ اسامی ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای را منتشر و اعلام کرد که باید خط تولید آن‌ها متوقف شود.

چهارم دی‌ماه سال گذشته بود که تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ از دستور کار خودروسازان خارج شد.

علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شدند.

اسفند ماه سال ۱۳۹۵ بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که براساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفت.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی ماه سال گذشته ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی می‌شد و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه شده و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یافت.

حال در مرحله دوم اجرای طرح استاندارد اجباری ۸۵‌گانه خودروها، خبری از اسامی خودروهایی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۶۳‌گانه با توقف خط تولید روبرو می‌شوند نشده و معلوم نیست که به چه علت سازمان ملی استاندارد ایران در این رابطه موضع سکوت پیش گرفته است. حتی اگر قرار است در این مرحله از اجرای طرح مذکور هیچ خودرویی با توقف خط تولید مواجه نشود بهتر است که سازمان ملی استاندارد در این خصوص اطلاع رسانی کرده و وضعیت اجرای مرحله دوم طرح اجباری استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی را مشخص کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر: 97050100054 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
امان از این سکوت های سازمانی! واقعا ترسناکه! قطعا شک نکنید یه کاسه ای از خود سازمان استاندارد زیر نیم کاسه این قضیه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین