پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
يک عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت کاهش آلودگي هواي تهران، پيشنهاد داد تا شهرداري پايتخت با دريافت عوارض ايجاد انرژي هاي پاک، خودروسازان و موتورسيکلت سازان را براي توليدات هيبريدي حمايت و تشويق کند.

شعارسال: به نقل از شهرنوشت، علي عسگر ظاهري عبده وند با يادآوري اينکه تهران کلانشهري پرجمعيت است که روز به روز بر شمار ساکنانش افزوده مي شود، تصريح کرد: واقعا تهران ديگر ظرفيت و گنجايش اين حجم بالاي خودرو را ندارد و اينجاست که نقش شهرداري تهران در رفع معضل شمار بالاي خودروها که رابطه مستقيم با رشد آلايندگي هاي هوا دارد، بيش از پيش جلوه مي کند.

نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران بايد در کنار دريافت عوارض هاي ساختماني و پسماند و نوسازي، عوارضي هم در قالب ايجاد انرژي هاي پاک وضع و از شهروندان تهراني دريافت کند، گفت: شهرداري تهران با کسب اين عوارض مي تواند به توليدکنندگان خودرو يارانه پرداخت کند تا صنعت خودروسازي يا موتورسيکلت سازي کشور به سمت توليد محصولات پاک و برقي بروند و توليد اين محصولات به حجم انبوه برسد.

ظاهري عبده وند با يادآوري اينکه معضل نخست تهران آلودگي هواست، افزود: موقعيت کلانشهر تهران به گونه اي است که بادهاي شهري از کريدور غرب به شرق وزيده مي شوند و اتفاقا سمت غرب تهران شهر کرج واقع شده که با وجود کوچک بودن، اما همه صنايع در اين بخش متمرکز شده اند و همين موضوع به معضلي بزرگ پايتخت تبديل شده است.

اين عضو کميسيون انرژي مجلس دهم خاطر نشان کرد: بي شک شهرداري تهران مي تواند با اقدامات مقتضي در زمينه عوارض انرژي هاي پاک توليدکنندگان خودرو را به توليد خودروهايي با ضريب استاندارد بالا و پاک ترغيب کند، زيرا آنچه امروز اهميت دارد کاهش آلودگي هواي شهري است که سهم عمده اي از جمعيت کل کشور را در خود جاي داده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کدمطلب:20180725101829676 ،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
مردم ایران رو باید بازور به کاری امر کرد که سراخر به نفع خودشون هم هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
توی کشور ما برای خودروهای هیبریدی تعرفه های چندین برابری میذارن به جای اینکه حمایت کنن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین