پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۴۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
گردش اجناس در بازار کامپیوتر به سختی صورت می‌گیرد، از سویی نبود کالا در انبارها و از سوی دیگر کاهش واردات و سختی‌های تهیه ارز برای واردکنندگان باعث شده بسیاری فعالیت خود را متوقف کنند.

شعار سال: گردش اجناس در بازار کامپیوتر به سختی صورت می‌گیرد، از سویی نبود کالا در انبارها و از سوی دیگر کاهش واردات و سختی‌های تهیه ارز برای واردکنندگان باعث شده بسیاری فعالیت خود را متوقف کنند. در شرایطی که اخیرا وزیر ارتباطات اعلام کرده بازار موبایل منتظر حراج ۱۰۰ هزار گوشی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی است، احتمال می‌رود چنین شرایطی در بازار کامپیوتر نیز حاکم باشد و بسیاری از اجناس وارداتی که در ماه گذشته اعلام شد وارد کشور شده‌اند، در حال‌حاضر در انبارهای محتکران و سودجویان ارز وجود داشته باشد.

با این وجود ناظران این بازار می‌گویند که همچنان بازار سخت‌افزار نیز متاثر از نبود کالاهایی است که در یک ماه گذشته لیست ورود آن ها به کشور منتشر شد اما تزریق آن ها به بازار تاثیری در توازن قیمت در بازار ایجاد نکرد. حالا در شرایطی که بسیاری منتظر تغییرات مثبت در بازار کامپیوتر هستند از اتحادیه کامپیوتر تهران خبر می‌رسد که بحران در بخش ثبت‌سفارش بر‌ای واردات کالای سخت افزار نیز باعث ایجاد تشویش بین واردکنندگان شده است. رئیس اتحادیه کامپیوتر تهران می‌گوید که بعد از درخواست ثبت‌سفارش بیش از ۱۰۰ درخواست واردات کالاهای آی‌تی روز گذشته تنها ۱۰ شرکت توانستند کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند و تا ابتدای هفته آینده همه کالاها با لیست مصوب سازمان حمایت وارد بازار کامپیوتر می‌شود.

مهدی میرمهدی با رد کردن موضوع احتکار در صنف کامپیوتر در پایتخت کشور می‌گوید: «پس از رایزنی‌های بسیاری که با سازمان صمت انجام دادیم، بخشی از واردکنندگان توانسته‌اند مجوز ترخیص کالاهایشان را از گمرک دریافت کنند. این درحالی است که تا امروز بیش از ۱۰۰ درخواست واردات کالا ارسال شده است.» او می‌گوید بخشی از مشکل واردکنندگان مربوط به تغییر برند کالاها در لحظه ترخیص است که سازمان صنعت، معدن و تجارت این مغایرت را نمی‌پذیرد. او در تشریح این موضوع اعلام می‌کند: «به‌طور مثال واردکننده در لحظه سفارش کالا یک برند مشخص را درخواست داده ولی در لحظه تحویل کالا برند دیگری از طرف شرکت فروشنده ارائه شده که سازمان صمت این مغایرت را نمی‌پذیرد و از ترخیص کالا ممانعت می‌کند.»

به گفته او بخشی از کالاهای وارد شده برای بازار کامپیوتر مربوط به تیرماه گذشته است که وارد بازار شده و بخش دیگر در چند روز آینده ترخیص خواهد شد که پس از قیمت‌گذاری در سایت سازمان حمایت از مصرف‌کننده وارد بازار می‌شود و به‌زودی بعد از جمع آوری اطلاعات لازم در این زمینه زمان ترخیص کالا، نوع جنس، نام شرکت واردکننده و قیمت آن در سایت اتحادیه کامپیوتر تهران ارائه می‌شود. رئیس اتحادیه رایانه تهران همچنین از نگارش نامه سرگشاده دیگری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر می‌دهد که در آن مشکلات واردات کالاهای کامپیوتری تشریح شده است. به‌نظر می‌رسد نظارت شدیدتری بر ورود و خروج کالا در بازار کامپیوتر همچون دیگر بازارها نیاز است تا در شرایط تغییرات مداوم نرخ ارز مصرف‌کنندگان بتوانند کمترین ضرر را متحمل شوند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کد مطلب: 3420556، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
باید با نظارت تعزیرات جلوی محتکرین گرفته شود
اینکه عده ای با احتکاردارند اوضاع را به هم میزنند عین فساد فی الارض است
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
خود جهانگیری برگشته بود گفته بود که ماتو تامین کالای اساسی هیچ مشکلی نداریم:)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
من بیچاره یه ساله میخوام 4 گیگ رم بگیرم قیمتش الان سه برابر شده و نایاب
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین