پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
استاندار خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، اما در برخی موارد به گونه‌ای با سرمایه‌گذاران در استان رفتار می‌شود که علاقه‌ای به ماندگاری در استان ندارند، سرمایه‌داران در صورتی که حمایتی از سوی مسوولان مشاهده نکنند در این استان کار نخواهند کرد.

شعار سال: استاندار خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، اما در برخی موارد به گونه‌ای با سرمایه‌گذاران در استان رفتار می‌شود که علاقه‌ای به ماندگاری در استان ندارند، سرمایه‌داران در صورتی که حمایتی از سوی مسوولان مشاهده نکنند در این استان کار نخواهند کرد.

غلامرضا شریعتی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده است که موانع بر سر راه فعالان اقتصادی در استان برطرف شود، اما هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب فعالیت سرمایه‌داران در استان فاصله داریم. وی گفت: برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاران با موانع زیادی به‌ویژه در دریافت استعلام مواجه هستند.استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که در استان برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته، اظهار کرد: در ۳ماه اول پارسال هیچ مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر نشد؛ این در حالی است که در ۳ ماه اول امسال مجوز فعالیت ۵۸ سرمایه‌گذار در استان صادر شد.

وی گفت: دولت دوازدهم بسته‌های مشوقی زیادی برای حمایت از صنعتگران تهیه کرده است که بانک‌ها نقش اساسی در اجرای این بسته‌های حمایتی دارند. شریعتی در ادامه با اشاره به مشوق‌هایی که در استان برای حمایت از بخش صنعت ارائه شده، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، حمایت از طرح‌های اقتصادی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد از بسته‌های حمایتی است که در استان ارائه می‌شود. استاندار دغدغه‌های فعلی کشور را صادرات، ایجاد اشتغال و تولید دانست و افزود: صادرکنندگان باید به‌روز کار کنند و تولیدکنندگان برای اینکه امکان رقابت در بازار جهانی را داشته باشند، باید کالای باکیفیت با بسته‌بندی‌های مناسب و به‌روز استفاده کنند.

نورالله حسن‌زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز گفت: دولت به منظور رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی بخش صنعت تصمیمات مطلوبی اتخاذ کرده که تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از این اقدامات است و در آن مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی با حضور صنعتگر بررسی می‌شود که در این خصوص می‌طلبد تا برخی اختیارات استانی مربوط به کارگروه تسهیل به منظور رفع مشکلات موجود بیشتر شود. وی با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به منظور جلوگیری از ضررکردن واحد صنعتی از قطع برق، آب و گاز این واحدها بدون هماهنگی خودداری کنند، مگر در مواردی که کارگروهی با حضور این سازمان، دستگاه خدمت‌رسان و خودواحد صنعتی برگزار و در آن راهکاری برای انجام تعهدات اتخاذ شود. حسن‌زاده با بیان اینکه اکنون به‌روزرسانی آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور بررسی وضعیت و شرایط کنونی این واحدها در دستور کار است، افزود: این آمار به منظور ایجاد همکاری بیشتر و اولویت قراردادن واحدهای صنعتی در حال اجرا به منظور استفاده از امکانات محدود در شرایط کنونی است.

وی تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی، تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و همچنین استفاده از کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر اقدامات دولت برای مرتفع‌کردن مشکلات و موانع پیش‌روی صنعت و تولید دانست و گفت: در سال ۹۶ تمام بانک‌های استان در طرح رونق تولید در مجموعه ۱۷۵ میلیارد تومان پرداختی داشته‌اند، اما امسال فقط طی سه ماه گذشته با همکاری بانک ملی در مجموع از کمک‌های فنی و اعتباری که هم شامل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت و هم سرمایه در گردش بوده است تاکنون ۵۰ میلیارد تومان پرداختی، ۵۰میلیارد تومان مصوبه و ۱۵۰میلیارد تومان طرح در حال بررسی داشته‌ایم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا امسال هم بخش اصناف و هم واحدهای صنعتی و معدنی از کمک‌های فنی و اعتباری استفاده کنند، همچنین کمک‌های مربوط به طرح‌های اشتغال فراگیر برای مناطق کمتر توسعه‌یافته و طرح‌های دانش‌بنیان و روستایی اختصاص یابد. حسن زاده همچنین از تشکیل بسته حمایتی در سازمان‌های برق، آب، گاز، تامین اجتماعی و دارایی خبر داد و با اشاره به مشکلات مربوط به تولید، گفت: یکی از مشکلات موجود تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی به منظور تامین مواد اولیه است که امیدواریم مشکلات این بخش نیز با توجه مسوولان برطرف شود.

صنعتگران نیازمند حمایت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز گفت: عرصه تولید عرصه سود و منفعت مستقیم صنعتگران نیست بلکه عرصه حل یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور یعنی اشتغال است.

اخلاق محمدیان اظهار کرد: باید بپذیریم که صنعتگران در شرایط پرنوسان اقتصادی و تغییرات مداوم در معادلات عرصه اقتصاد نیاز به حمایت مضاعف دارند تا شاهد ورود افراد توانمند و خلاق به جرگه کارآفرینی، تولید و اشتغال باشیم.

وی با اشاره به موانعی که فعالان بخش تولید با آن مواجه هستند، اظهار کرد: سیکل معیوب واگذاری تسهیلات به صنعتگران در سیستم بانکی، کندی کار در چرخه پرداخت تسهیلات و حتی حذف برخی از صنعتگران از لیست مشمولان دریافت تسهیلات، مالیات‌های متعلقه، مشکلات و ضوابط بیمه‌ای و عدم انعطاف برای استمهال بدهی صنعتگران با توجه به محدودیت‌های تولید، تحریم‌ها و محدودیت‌ها در تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و افزایش قیمت‌ها با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت تمام‌شده، محدودیت در بازاریابی محصولات به‌ویژه در عرصه صادرات، سیاست‌گذاری و مشوق‌های صنعتی بخش عمده‌ای از توان فعالان عرصه صنعت را به خود مشغول کرده است.

محمدیان ادامه داد: تولید یک زنجیره است که هر حلقه‌ای از این زنجیره چه در ابتدا و چه در انتها بریده شود منجر به زیان و حذف سرمایه و سرمایه‌گذار از چرخه تولید، بازار، کسب درآمد و سود مورد قبول و تامین اشتغال پایدارمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان کاستن از فشارهایی همچون هزینه‌های تولید، عوارض، مالیات، حقوق گمرکی، تامین ارز مورد نیاز، مواد اولیه و غیره را زمینه‌ساز گردش سرمایه و تولید دانست.

وی تاکید کرد: اگرچه رشد قراردادهای واگذاری حق انتفاع زمین به صنعتگران از نظر تعداد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ مطلوب و ۶۸ درصدی بوده است که بیانگر ظرفیت‌های استان، بسته‌های حمایتی و تشویقی، مطلوبیت صنعت برای سرمایه‌گذاران است، اما مجموعه شهرک‌های صنعتی استان تنها یک حلقه از زنجیره تولید است و عدم گسست این زنجیره مستلزم همدلی و هم‌افزایی نهادهای عضو این زنجیره است.

امام جمعه موقت اهواز نیزگفت: نباید از خوزستان تنها اخبار و اطلاعات منفی منعکس شود، زیرا غلبه این رویکرد باعث فرار سرمایه‌ها و کارآفرینان از استان می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: خوزستان درگیر مشکلات زیادی همچون گرد و غبار، گرمای شدید و قطعی برق است و با طرح این مشکلات در کشور فضای بسیار منفی از استان ترسیم شده و بسیاری از فرصت‌ها در استان از بین می‌رود.وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش خصوصی به خوبی وارد شده، اظهار کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که بخش خصوصی نقش بیشتری را در اقتصاد کشور داشته باشند تا باعث رونق اقتصاد شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کد مطلب: 3420609، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
تازه دارن بعد از چهل سال ظرفیت هارو شناسایی میکنن تو استان ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اولش تشویق میکنن هی سرمایه گذاری کنید بعدش دیگه هیچ حمایتی انجام نمیشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین